آموزش بهینه سازی و سئو محتوای وبسایت

سئو و بهینه سازی محتوا قبل از انتشار در وبسایت

در گامی دیگر از آموزش سئو از تیم کلید موفقیت قدم نهادیم در سئو محتوا با آموزش روش های سئو و بهینه سازی محتوای سایت قبل از انتشار در سایت که آن را از منظر گوگل و کاربران بطور کامل بررسی و پوشش دادیم.

آموزش روش های سئو و بهینه سازی محتوای سایت قبل از انتشار در سایت

محتوا باید حداقل متنی(Text) داشته باشه چون موتورهای جستجو(Search Engines) هنوز متکی به متن هستن. بدون متتن نمی تونن بهمن و درک کنن.

اگر بخواهیم ویدئو و یا عکسی رو بهینه کنیم تا در سرچ گوگل قرار بگیریم، قطعاً نیاز به Textداریم.

پس متن بسیار مهمه و هر پستی که تو سایت منتشر می کنیم دیگه باید یه حداقل متنی رو داشته باشه.

نه اینکه صرفاً یه ویدئو یا عکس بزاریم و بگیم که در سایت تولید محتوا کردیم در سایت و تمام.

بهینه سازی محتوای سایت (سئوی محتوا)

در کنار ویدئو یا عکس ها حتماً متن هم قرار بدین و تا می تونین سعی کنین متن بیشتر بنویسین.

این متن بیشتر همیشه به منزله متن طویل و طولانی نیست، در واقع تا جای ممکن باید که هم غیر طبیعی نباشه، و هم کاربرد اذیت نشه.

البته اگه متن زیاد می تونه واجب و مفید واقع بشه، مانعی نداره.

دیگه یه حداقل استاندارد متن در صفحه که مطابق الگوریتم جدید گوگل ۹۰۰ کلمه هست باید باشه. 

شایان ذکر است که با توجه به حوزه کاری سایت ممکنه یه متن ۳۰۰ کلمه ای هم خوب جواب بده که این مصداق این مورد برای فروشگاه های اینترنتی بارز است.

خدمات تولید محتوا

بهینه‌سازی محتوا برای موفقیت در سئو

بخش مهم محتوا باید در قسمت بالا باشه، در اولین پاراگراف که بسیار مهم و حائز اهمیت نزد گوگل و کاربران است.

پاراگراف اول هر محتوا باید شامل کلمات کلیدی اصلی صفحه و خلاصه ای جامع، مختصر و مفید از کل محتوا باشه.

در واقع یه چکیده و خلاصه نویسی در عین حال ترغیب کننده و همینطور مرتبط با تگ عنوان(Title tag) باید باشه.

بهینه سازی محتوای وب سایت

محتوائی که حداقل یک عکس داره از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو محبوب تره نسبت به محتوائی که هیچ عکسی نداره.

حال اگه بتونین از تصاویر بیشتر و همینطور در صورت لزوم از ویدئو و صوت هم استفاده کنین که بسیار می تونه در سئو سایت تون موثرتر باشه.

محتواتون باید بهترین و بیشترین ارتباط رو با عنوان محتوا و عناوینی که داحل تگ های هدینگ قرار می دین داشته باشه.

چگونه محتوا را برای سئو بهینه کنیم؟

گوگل از طریق متن عنوان صفحه وارد سایت می شه و محتوای صفحه رو شناسایی و ارتباط اون با محتوای صفحه رو بررسی و مطابقت می ده.

حال اگه این ارتباط برقرار نشه شما اون نتیجه ای که باید در گوگل برای سئو این صفحه بگیرین رو کسب نمی کنین.

استفاده از LSI:

Lsi کلماتی هستند که در دیکشنری های تمامی موتورهای جستجو قرار دارن.

موتورهای جستجو منجمله گوگل از طریق کلمات مرتبط می تونن معنی کلمات رو پیدا کنن.

مثلاً: شما یه سایت فروشگاهی لوازم ساختمانی و یک صفحه با عنوان شیر ظرفشوئی دارین.

ربات گوگل در این صفحه از طریق بقیه کلمات که مثلا در خصوص آشپزخانه، لوله و اتصالات، سینگ و…صحبت کردیم متوجه می شه که منظور از شیر، شیر ظرفشوئی است.

در صفحه ای ما داریم از لبنیات صحبت می کن، گوگل در اینجا شیر را شیر خوردنی شناسایی می کنه.

که بدین طریق گوگل متوجه می شه و محتوا رو درک می کنه.

بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو محتوای سایت

پس دقت کنین که حتماً در محتوا از LSI کلمات کلیدی مرتبط در صفحه استفاده کنین.

از کلمات کلیدی در محتوا(متن صفحه) استفاده کنین. منظور تکرار کلمات کلیدی و یا همان KayWord Stuffing نیست.

یعنی کلمه یا کلماتی که در عنوان صفحه قرار داره حتماً باید در متن محتوای صفحه قرار داشته باشه بشکل طبیعی با رعایت تراکم کلمات کلیدی.

 

جهت اطلاع از هزینه سئو سایت و خدمات مشاوره سئو حتماً با ۰۹۱۱۹۲۵۵۰۷۴ تماس بگیرید.

 

2 thoughts on “آموزش بهینه سازی و سئو محتوای وبسایت

  1. مرسی از مطلب خوبتون که بحث تولید محتوا با تکیه بر اصول سئو هستش . یکی دیگه از موضوعاتی که تاثیر مهمی در سئو محتوا داره بحث استفاده درست از کلمات کلیدی است که درواقع همان چیزی است که کاربران در موتور های جستجو سرچ میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *