آموزش رایگان سئو

آموزش رایگان سئو

آموزش سئو رایگان شد.

در این پیج آموزش سئو من محمد مرادی سئو کار و مدیر تیم سئو سایت کلید موفقیت می خوام بطور کامل از نقطه صفر بهتون سئو رو چه بصورت متن و همینطور با فیلم آموزشی سئو یاد بدم تا براحتی بتونین سایت خودتون رو سئو کنین و برسونین به صفحه اول گوگل. حتی اینقدر اعتماد به نفس پیدا کنین و تو سئو قوی شین که پروژه بگیرین و ازش کسب درآمد کنین و با دیدن همین فیلم آموزش صفر تا صد سئو کلمات کلیدی سایتهای مختلف رو سئو کنین.

با سئو برای خودتون می تونین یه کسب و کار راه اندازی کنین

این دوره آموزش رایگان سئو برای چه کسانی مناسبه؟

  • کسانی که در سئو مبتدی هستن.
  • افرادی که علاقمند به یادگیری دانش سئو هستن.
  • صاحبان مشاغل کوچک که می خوان از سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال خودشون استفاده کنن.
  • وبمسترها و مدیران سایت ها
  • رهبران تیم بازاریابی که مایل به آموزش کارکنان جدیدشون هستن.

اگر هدف نهایی شما اینه که در موتورهای جستجو مثل گوگل رتبه بالاتری کسب کنین و افزایش ورودی از گوگل داشته باشین، این دوره آموزش رایگان سئو سایت برای شما مناسبه.

فهرست مطالب

  1. سئو چیست؟
  2. تاثیر دامنه در سئو سایت
  3. تحقیق کلمات کلیدی
  4. کیورد تارگتینگ
  5. دریافت و نصب گواهینامه SSL
  6. ساخت نقشه سایت
  7. نرم افزار و افزونه های موردنیاز برای سئو سایت
  8. آموزش ریسپانسیو کردن سایت های وردپرسی
  9. آموزش لینکسازی داخلی و خارجی
  10. الگوریتم های گوگل
  11. ایمیل مارکتینگ
  12. رپورتاژ آگهی
  13. بهینه سازی محتوا

آموزش سئو نیازمند درک مفهوم سئو و میزان اهمیت و تاثیر اون بر سایت هست.

حتماً برای شمایی که تازه وارد دنیای سئو شدین و می خواین سئو رو یاد بگیرین این سوالات تو ذهنتون نقش بسته که:

  • سئو چیه و چیکار می کنه؟
  • چرا سئو برای سایت مهم و ضروریه؟
  • قدرت سئو چقدره؟
  • انواع سئو چیان؟
  • آیا سئو تکنیک داره؟ تکنیک های سئو چیان؟

سئو چیست؟

سئو یا همان seo که البته تلفظ صحیح اون (اس ای او) هست، کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست.

ببین دوست من بخوام یه تعریف متفاوت در خصوص سئو بگم اینه که: {سئو = تکنیکال سایت + محتوا + لینکسازی (داخلی و خارجی}، همین و تمام. حالا هر کدوم از اینا خودش کلی زیربخش و تکنیک داره که تو این دوره رایگان آموزشی سئو می خوام بهتون یاد بدم.

چرا سئو برای سایت مهمه؟ سئو چیکار می کنه؟

  • سئو باعث سیل عظیمی ترافیک ارگانیک از گوگل به سمت سایت می شه.
  • سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار وبسایت می شه.
  • سئو باعث افزایش درگیری و تعامل کاربران به سایت و در نهایت خرید می شه.
  • سئو یک استراتژی بلند مدت با بازدهی ماندگاری بالاست.
  • سئو فرصت های جدید برای موفقیت یک سایت بوجود میاره.
  • سئو قابل اندازه گیریه.
  • سئو نسبتاً ارزونه
  • سئو بر چرخه خرید تاثیر میزاره.

سئو باعث هجوم سیل عظیمی از کاربران اینترنتی به سمت سایت شما می شه که در نتیجه بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یافته و با استفاده از یکسری تکنیکهای بازاریابی و فروش و همچنین هوش و زکاوت می تونین این بازدیدکنندگان رو تبدیل به مشتری کنین و یا حتی یه درآمد پایدار داشته باشین و سایت تون رو به منبع درآمدی تبدیل کنین.

انواع سئو چیست؟ کلاً سئو به چند دسته تقسیم می شه؟

۱- سئو داخلی (on page Seo): سئو داخلی مربوط می شه به بحث داخلی سایت مثل: قالب سایت، هاست، سرعت لود سایت، لینکسازی داخلی، تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی، ریسپانسیو بودن سایت، امنیت، اسکیما، گواهینامه SSL و…..

۲- سئو خارجی(Off page Seo): سئو خارجی هم مربوط می شه به مباحث خارج سایت مثل: لینکسازی خارجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و ….

تکنیک های سئو چیست؟

  1. سئو کلاه سفید (White Hat Seo)
  2. سئو کلاه خاکستری (Gray Hat Seo)
  3. سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) 

تاثیر دامنه بر سئو سایت

نام دامنه چگونه بر بهینه سازی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد؟

فارغ از اینکه نام دامنه یک رتبه بندی اصلی در سئو نیست، اما نام دامنه می تونه تأثیرات قابل توجهی بر سئو سایت داشته باشه.

استفاده از ترکیبی از کلمات و مارک های مرتبط برای ایجاد نام دامنه کوتاه، مختصر و قابل کلیک، شانس ما رو برای رتبه بندی خوب در گوگل بسیار افزایش می ده. با این حال استفاده از کلمات کلیدی منطبق دقیق و بهینه سازی بیش از حد نام دامنه، می تونهد وب سایت ما رو در نزد گوگل اسپم جلوه بده و شانس رتبه بندی ما کاهش پیدا کنه. در همه چیز ایجاد تعادل مناسب است.

این غیرقابل انکاره که استفاده از کلمات کلیدی مناسب در نام دامنه می تونه شانس شما را برای رتبه بندی خوب در گوگل تا حد زیادی افزایش بده. با این حال این بدان معنی نیست که دامنه های مطابقت دقیق همیشه رتبه اول رو تو گوگل دارن.

پس نتیجه اینکه استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه می تونه به روند سئو سایت ما خیلی کمک کنه در کنار سایر روش ها و تکنیک های سئو که به مرور در این دوره رایگان آموزش سئو خواهید آموخت.

تحقیق کلمات کلیدی

یعنی پیدا کردن کلمات مرتبط با حوزه کاری ما از طریق روش های مختلف که یکی از اهداف زیر را دنبال کند.

  • فروش محصولات یا خدمات
  • حل مشکلات کاربران

تحقیق کلمات کلیدی اولین و مهمترین کار در سئو است.

کیورد تارگتینگ

یعنی مشخص نمودن اینکه کاربر با سرچ هر یک از کلمات و یا عبارات کلیدی یافته شده ما به دنبال چه نو محتوایی است.

  1. دسته بندی
  2. محصلات
  3. ویدئو
  4. عکس

با توجه به ماهیت سایت باید مقاله تولید بشه مثلاً یه سایت خدماتی یا فروشگاهی باید مقالش جوری باشه که به فروش ختم بشه. اول باید صفحات هدف رو ایجاد کرد و سپس با کمک مقالات قدرت رو بدیم به صفحات هدف

در گوگل سرچ بشه “عبارت کلیدی” :allintitle برای پیدا کردن میزان سختی شدت رقبا بر سر رقابت این کلمه کلیدی.

پس از سرچ مثلاً زده ۱۰۰۰ نتیجه (۱۰۰۰ صفحه سایت) که باز برای دقیق پیداتر شدن می ریم به انتهای تعداد صفحاتی که گوگل برای عبارت کلیدی ما پیدا کرده و اونجا دقیق تر عدد مشخص می شه.

مابقی که اول دیدیم سایتهای اسپم بودن و بی ارزش که ایندکس شدن در گوگل + مراحل بعدی باید تعداد بک لینکهای رقبا رو بدست آورد و همچنین نوع محتوا و سبک محتوایی صفحشون رو بررسی کرد.

دریافت و نصب گواهینامه SSL

گواهینامه ssl برای سایت

امروزه در سئو نوین، آنلاین شدن سایت با پروتکل SSL یکی از واجبات و ملزومات برای ورود به دنیای سئو هست. چرا که گوگل استفاده از این قابلیت رو برای سایتها اجباری کرده اونهم بدین خاطر که امنیت و ایمن بودن سایت که می شه گفت در دل SSL تا حدود بسیاری نهفته هست براش اهمیت زیادی داره، چون می خواهد کاربرش وارد سایتی بشه که هم نیازش برطرف بشه و هم از حیث امنیت اون سایت کاملاً ایمن باشه.

تقریبا اکثرا شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب نظیر نت افراز و …… زمانی که شما ازشون هاست تهیه می کنین بطور اتوماتیک گواهینامه SSL فعال شده هست البته از نوع رایگانش.

گواهینامه ssl رایگان و پولی تفاوت خاصی با هم ندارند و فقط در نسخه رایگان می بایست هر ۳ ماه تمدید شه که خود شرکت میزبانی وب براتون انجامش می ده اونم رایگان.

پس یکی از الزمات سئو قبل از اینکه شما سئو سایت تون رو شروع کنین اینه که حتما سایت تون مجهز بشه به پروتکل https یا همون نصب گواهینامه SSL – فارغ از اینکه خود شرکت های میزبانی وب براتون ssl رو رایگان نصب می کنن جهت آشنایی ۴ وبسایت معتبر در دنیا هستن که خدمات گواهینامه ssl رایگان می دن که برای اطلاعات بیشتر می تونین اینجا کلیک کنین.

ساخت نقشه سایت

چطوری نقشه سایت بسازیم؟

نقشه سایت فایلی هست که اطلاعات دقیقی در مورد همه صفحات سایت، ارتباط و محتویاتشون(تصاویر ، فیلم ها …) به موتورهای جستجو می ده. می شه گفت نقشه سایت به عنوان یک نقشه راه عمل می کنه تا به موتورهای جستجو بگه که چه محتوایی در دسترس هست و چگونه به اونها دسترسی پیدا کنن که در نهایت این به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنه تا سایت ما رو به شیوه ای دقیق تر جستجو کنن.

نقشه سایت برای همه سایت ها توصیه می شه، اما سایت های کوچیک با تنها چند صفحه می تونن بدون نقشه سایت هم کار کنن.

چگونه نقشه سایت ایجاد کنیم؟

به صورت دستی و با ایجاد یک فایل XML که این روش به طور کلی توصیه نمی شه، مگر اینکه واقعاً بدونین چه کار می کنین! حداقل توصیه می شه که از یه ویرایشگر XML برای ایجاد این فایل استفاده کنین. مراقب حداکثر تعداد URL در یک فایل نقشه سایت باشین، گاهی اوقات لازمه که با استفاده از ابزار ایجاد نقشه سایت خودکار (به راحتی در Google یافت می شود) چندین فایل را تقسیم بندی کنین.

قوانینی که باید در ساخت نقشه سایت (Sitemap.xml) رعایت شود:

  1. فایل XML باید در UTF-8 ذخیره شود.
  2. نقشه سایت فقط می تواند حداکثر ۵۰،۰۰۰ آدرس اینترنتی را نشان دهد.
  3. حجم فایل XML نباید از ۵۰ مگابایت (۵۲ ۴۲۸ ۸۰۰ بایت) بیشتر باشد.
  4. همه نشانی های وب ذکر شده در یک فایل XML نقشه سایت باید از یک میزبان (هاست) تهیه شوند. (برای مثال my-domain.com)
  5. نقشه سایت شما باید در قالب XML (sitemap.xml) ساخته شود.
  6. اگر از CMS استاندارد مانند وردپرس ، جوملا ، مجنتو ، پرستاشاپ یا دروپال استفاده می کنید افزونه هایی وجود دارند که به راحتی نقشه سایت شما را ایجاد می کنند و به شما امکان می دهند آن را در سرچ کنسول جدید گوگل بارگذاری کنین.

نقشه XML سایت لیستی از آدرس های وب سایت شماست.

فیلم آموزش عملی ساخت نقشه سایت (سایت مپ) در وردپرس با افزونه XML Sitemaps

ویدیو آموزش ساخت نقشه سایت برای سیستم مدیریت محتوا جوملا

ساخت نقشه سایت با سایت XML-Sitemaps

ساخت نقشه سایت با سایت XML-Sitemaps

سایتهای غیروردپرسی بخصوص سایتهای استاتیک و یا سایتهای اختصاصی که افزونه یا ماژول خودکاری برای ساخت نقشه سایت ندارن می تونن از این وبسایت بهره ببرن که بسیار هم عالیه.

پس از ورود به وبسایت XML-Sitemaps فقط کافیه در کادر محاوره ای آدرس سایت تون رو وارد و سپس اینتر کنین؛ خود سایت بطور اتوماتیک شروع به تجزیه و تحلیل URLهای سایت می کنه برای ساخت نقشه سایت نسخه XML

نرم افزار و افزونه های مورد نیاز بعنوان دستیار سئو

هر سئوکار یا مدیر سایتی برای انجام سئو سایت می بایست یکسری ابزارهای موردنیاز برای انجام فرآیند کارهای خودش در اختیار داشته باشه، همانند هر متخصص و تعمیرکار که یکسری از ابزارهای ضروری و موردنیاز همراه خود دارد.

این ابزارهای سئو شامل نرم افزار و افزونه های سئویی هستند که می شه از اونها بعنوان یه دستیار سئو نام برد.

آموزش ریسپانسیو کردن سایت های وردپرسی

امروزه با توجه به ورود سیل عظیم کاربران به اینترنت و گشت و گذار در وب و همینطور استفاده از وبسایتهای مختلف برای رفع نیاز خود، توجه و نگاه گوگل به اینکه هر کاربر از طریق موبایل پس از ورود به هر سایت بدون سختی و مزاحمت بتونه گشت و گذار کنه و به تمام المانها و بخشهای مختلف سایت دسترسی راحتی پیدا کنه.

ازین رو گوگل در آپدیت ها و قوانین نوشته خود اذعان داشته که نمایش صفحات وبسایتها اونچه که کاربران از طریق کامپیوترهای Desktop می بینند با اونچه که از طریق موبایل می بینند و همینطور تبلت ها باید متفاوت باشه. منظور این است که همانند دسترسی آسان در حالت Descktop همین سهولت در دسترسی در حالت موبایل و تبلت هم باشه.

ازین رو در دنیای طراحی سایت، تکنولوژی بنام ریسپانسیو یا طراحی سایت واکنش گرا به بیان آمد که ازین پس سایتها بصورت ریسپانسیو طراحی مشن؛ یعنی یه سایت چه در حالت Desktop و چه در حالت موبایل و تبلت بصورت صحیح به کاربر نمایش داده می شه بدون اینکه بخواد برای جابجایی در صفحات و دسترسی به بخش یا المانی اذیت بشه.

لینکسازی (لینک بیلدینگ)

انجام فرآیند لینکسازی که بنام لینک بیلدینگ مشهوره به ۲ شکل کلی تقسیم می شه: ۱)لینکسازی داخلی ۲)لینکسازی خارجی، که هر کدوم از اونها زمان و دستورالعمل اجرایی خودش رو بسته به اینکه سایت تازه تاسیسه یا خیر، داره.

دستورالعمل فرآیند لینکسازی برای سایتهای تازه تاسیس

  • لینکسازی داخلی

سایتهایی که تازه تاسیس هستند و در ابتدای کار قرار دارند توصیه می شه که اولاً حتماً یه برنامه زمانبندی بروزرسانی سایت طی بازه های زمانی ۴ تا ۶ ماهه بچینن. اما برای انجام لینکسازی داخلی از همون اولین پست می تونین به صفحات هدف و پستها و دسته بندی های بالاسری لینک بدن.

  • لینکسازی خارجی

اکیداً توصیه می شه که تا ۶ ماه ابتدایی سایت اصلا سراغ لینکسازی خارجی نرین، گرچه اینکار یکم شاید سخت و خارج از هیجانات سئو سایت باشه ولی اونچه که در پروژه های سئو تجربه کردم دلیل بر اینه که با رعایت همین امر موجب می شه زیربنای سایت خیلی عالی و مستحکم چیده می شه تا بعد از پایان ۶ ماه می شه وارد فاز لینکسازی خارجی شد، قطعاً شاهد سریع رشد سئو سایت و آمار ورودی سایت در سرچ کنسول گوگل خواهیم بود.

مراحل لینکسازی برای سایت

اما یه تریک سئو خفن که من بارها و بارها در پروژه های سئو خودم برا سایتهای نوپا اجرا کردم و همگی جواب دادن اینه که: شما بیاین پس از ۲ تا ۳ هفته بعد از شروع وبسایت یه رپورتاژ خوب و باکیفیت در حد سایت متوسط برین (با نام برند و یکی دوتا از صفحات هدف)

قبل از اینکه بخوایم سراغ لینکسازی داخلی و خارجی برای سایتهایی که جزو سایتهای تازه تاسیس نیستند بریم، توصیه می شه این ۳ تا مقاله رو که مختص به سایتهای تازه تاسیس و نوپا هست رو مطالعه کنین که خیلی مفیده.

  1. سایت تازه تاسیس چه تعداد مقاله سئو شده می خواد؟
  2. بهترین زمان لینک سازی برای سایت تازه تاسیس
  3. برنامه سئو برای سایت های تازه تاسیس

الگوریتم های گوگل

لیست الگوریتم های جدید گوگل

برای پیشروی و استمرار و ماندگاری در سئو آگاهی از الگوریتم های جدید گوگل امری لازم و ضروریست. با هم چند مورد که بیشترین درگیری را با سایت دارن با هم بررسی می کنیم.

این الگوریتم به بازرس گوگل معروفه و وظیفش هم شناسایی لینکهای اسپم، سایتهایی که خرید بکلینک می کنن و سایت هایی که جهت رشد و افزایش سئو سایت به جای تولید محتوا با کیفیت و جدید برای جذب بازدید کننده از روش های غیرقانونی نظیر سئو کلاه سیاه استفاده می کنن.

این الگوریتم بمنظور جلوگیری و مبارزه با سایت های خاطی که محتواهای کپی در سایتشون قرار می دن و حق و حقوق معنوی مولف اثر رو رعایت نمی کنن، و همچنین محتواهای بی کیفیت و ضعیف در سایت شون منتشر می کنن رو به گوگل معرفی می کنه.

این الگوریتم اگه تو سایت تون تبلیغات آزار دهنده نظیر: پاپ آب، تبلیغات زیاد بین پست ها، تبلیغات فلشی ببینه شما رو جریمه میکنه.

هدف گوگل از این الگوریتم، بهبود نتایج از طریق افزایش سرعت نتایج گوگل و ادغام آنها با نتایج شبکه های اجتماعی هست.

اصولاً کاربران از جست و جوی مکالمه ای استفاده می کنند مانند: نزدیکترین محل به خانه من برای خرید آیفون ۵ اس کجاست؟ یک موتور جستجوی معمولی احتمالا روی پیدا کردن صفحاتی شامل کلماتی مثل خرید و آیفون ۵ اس، تمرکز می کند. اما الگوریتم مرغ مگس خوار روی معنی کلمات تمرکز می کند، این الگوریتم مکان واقعی منزل شما را در صورتی که با گوگل به اشتراک گذاشته باشید، می داند و درک خواهد کرد که منظور شما از محل، یک فروشگاه واقعی فیزیکی است.

هدف این الگوریتم اینه که اولین نتایج جستجوی گوگل، نزدیک ترین مکان به محل زندگی شخص جستجو کننده باشه.

در واقع گوگل با این الگوریتم می تونه جزئیات رو بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی، به دقت بررسی کنه، و این همون قابلیتی است که موجب می شه موتور جستجو گوگل نیز از میان هزاران سایت ایندکس شده سایت های مرتبط و مطلوب رو براحتی پیدا کنه.

این الگوریتم گوگل ایجاد شده تا سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده ای همچون: پاپ آب، تبلیغات بین پست ها، تبلیغات فلشی که در کناره های سایتشون قرار می دن رو جریمه کنه.

این الگوریتم اومده تا با سایت هایی که از کلمات کلیدی پرکاربرد بصورت اسپم وارد برای سایتشون استفاده می کنن مبارزه کنه.

این الگوریتم تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را به عنوان اسپم شناسایی می کنه، ابتدا سایت ها رو جریمه و سپس از فهرست نتایج جستجو گوگل حذف می کنه.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در خوص الگوریتمهای سئو گوگل اینجا کلیک کنید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا همون بازاریابی ایمیلی سودآورترین کانال بازاریابی مستقیم هست که به ازای هر ۱ دلار هزینه شده، به طور متوسط ​​۴۲ دلار بازگشت سرمایه داره. ایمیل باید رکن اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال شماست. انجام ندادن هرگونه بازاریابی از طریق ایمیل مانند اینه که پولتون رو روی میز بزارید.

از ایمیل می شه برای ایجاد روابط با سرنخ ها ، تبدیل مشتریان احتمالی و اطمینان یافتن از تجربه خوب مشتریان فعلی استفاده کرد.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) زمانی هست که مشاغل از ایمیل برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کنن. این یک نوع بازاریابی مستقیم هست، به این معنی که شرکت بدون کمک واسطه با مصرف کننده ارتباط برقرار می کنه.

در این ویدیو آموزشی شما ایمیل مارکتینگ یا همون بازاریابی ایمیلی رو یاد می گیرین و همینطور روش هایی برای اینکه ایمیل شما اسپم نشه.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

یکی از مباحث بسیار شیرین و داغ در تمامی دوره های آموزشی سئو چه در پکیج سئو خودآموز سئو و همچنین همین آموزش رایگان سئو، بحث رپورتاژ آگهی و چگونگی نحوه استفاده از اون در افزایش رتبه کلمات کلیدی سایت در گوگل هست.

این مقاله رو حتماً مطالعه کنید: ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب و موثر در سئو چیست؟

یک رپورتاژ آگهی باید در زمان مناسب و در سایت مناسب تری منتشر شود تا بیشترین تاثیر را بتواند برای سایت بهمراه داشته باشد. یکی از بهترین و بالای ۹۵% بازدهی مثبت در سئو سایت، وبسایت برنا نیوز هست. البته یکسری مراجع هم هستند که اقدام به فروش رپورتاژ آگهی می کنن و یک مرجع از وبسایتهای بیشمار ایرانی هستند که شما بسته به بودجه خودتون می تونین از اونها استفاده کنین: تربیون | تسمینو

اگر شما هم قصد دارین از قدرت رپورتاژ آگهی برای سئو سایت تون استفاده کنین می تونین همین الان به صفحه سفارش رپورتاژ آگهی سایت کلید موفقیت مراجعه کنین.

سئو و بهینه سازی محتوا قبل از انتشار در وبسایت

سئو و بهینه سازی محتوا قبل از انتشار

محتوا باید حداقل متنی(Text) داشته باشه چون موتورهای جستجو(Search Engines) هنوز متکی به متن هستن. بدون متتن نمی تونن بهمن و درک کنن. اگر بخواهیم ویدئو و یا عکسی رو بهینه کنیم تا در سرچ گوگل قرار بگیریم، قطعاً نیاز به Textداریم. پس متن بسیار مهمه و هر پستی که تو سایت منتشر می کنیم دیگه باید یه حداقل متنی رو داشته باشه. نه اینکه صرفاً یه ویدئو یا عکس بزاریم و بگیم که در سایت تولید محتوا کردیم در سایت و تمام.

بهینه سازی محتوای سایت (سئوی محتوا)

در کنار ویدئو یا عکس ها حتماً متن هم قرار بدین و تا می تونین سعی کنین متن بیشتر بنویسین. این متن بیشتر همیشه به منزله متن طویل و طولانی نیست، در واقع تا جای ممکن باید که هم غیر طبیعی نباشه، و هم کاربرد اذیت نشه. البته اگه متن زیاد بتونه واجب و مفید واقع بشه، مانعی نداره. دیگه یه حداقل استاندارد متن در صفحه که مطابق الگوریتم جدید گوگل ۶۰۰ کلمه هست باید باشه. 

شایان ذکر است که با توجه به حوزه کاری سایت ممکنه یه متن ۳۰۰ کلمه ای هم خوب جواب بده که این مصداق این مورد برای فروشگاه های اینترنتی بارز است.

بخش مهم محتوا باید در قسمت بالا باشه، در اولین پاراگراف که بسیار مهم و حائز اهمیت نزد گوگل و کاربران است. پاراگراف اول هر محتوا باید شامل کلمات کلیدی اصلی صفحه و خلاصه ای جامع، مختصر و مفید از کل محتوا باشه. در واقع یه چکیده و خلاصه نویسی در عین حال ترغیب کننده و همینطور مرتبط با تگ عنوان(Title tag) باید باشه.

بهینه سازی محتوای وب سایت

محتوائی که حداقل یک عکس داره از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو محبوب تره نسبت به محتوائی که هیچ عکسی نداره. حال اگه بتونین از تصاویر بیشتر و همینطور در صورت لزوم از ویدئو و صوت هم استفاده کنین که بسیار می تونه در سئو سایت تون موثرتر باشه.

محتواتون باید بهترین و بیشترین ارتباط رو با عنوان محتوا و عناوینی که داحل تگ های هدینگ قرار می دین داشته باشه.

چگونه محتوا را برای سئو بهینه کنیم؟

گوگل از طریق متن عنوان صفحه وارد سایت می شه و محتوای صفحه رو شناسایی و ارتباط اون با محتوای صفحه رو بررسی و مطابقت می ده. حال اگه این ارتباط برقرار نشه شما اون نتیجه ای که باید در گوگل برای سئو این صفحه بگیرین رو کسب نمی کنین.

استفاده از lsi که کلماتی اند که در دیکشنری های تمامی موتورهای جستجو قرار دارن.

موتورهای جستجو منجمله گوگل از طریق کلمات مرتبط می تونن معنی کلمات رو پیدا کنن. مثلاً: شما یه سایت فروشگاهی لوازم ساختمانی و یک صفحه با عنوان شیر ظرفشوئی دارین. ربات گوگل در این صفحه از طریق بقیه کلمات که مثلا در خصوص آشپزخانه، لوله و اتصالات، سینگ و…صحبت کردیم متوجه می شه که منظور از شیر، شیر ظرفشوئی است. در صفحه ای ما داریم از لبنیات صحبت می کن، گوگل در اینجا شیر را شیر خوردنی شناسایی می کنه. که بدین طریق گوگل متوجه می شه و محتوا رو درک می کنه.

سئو محتوای سایت

سئو محتوای سایت

پس دقت کنین که حتماً در محتوا از LSI کلمات کلیدی مرتبط در صفحه استفاده کنین. از کلمات کلیدی در محتوا(متن صفحه) استفاده کنین. منظور تکرار کلمات کلیدی و یا همان KayWord Stuffing نیست. یعنی کلمه یا کلماتی که در عنوان صفحه قرار داره حتماً باید در متن محتوای صفحه قرار داشته باشه بشکل طبیعی با رعایت تراکم کلمات کلیدی.

سوالات متداول

این دوره آموزش سئو در چه سطحی هست؟

این دوره آموزش سئو بصورت رایگان از صفر تا صد توسط سئوکار محمد مرادی بصورت ویدیویی تدریس می شود.

آیا با یادگیری آموزش های این دوره می شه سایتی رو سئو کرد؟ آپدیت هم می شه؟

بله شما با آموزه های این دوره آموزش سئو با اینکه رایگانه می تونین دقیقا از نقطه صفر سئو سایت رو یاد بگیرین که به مرور آپدیت هم می شه و سرفصلهای جدید اضافه می شه.

این دوره رایگان آموزشی سئو رو چه کسی تدریس کرده؟

سئوکار محمد مرادی بنیانگذار و مدیر تیم سئو سایت کلید موفقیت مدرس این دوره رایگان آموزش سئو می باشد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

9 دیدگاه برای “آموزش رایگان سئو

  1. این دوره رایگان آموزش SEO شما خیلی خوبه که مدام در حال آپدیته و مهمتر از اون بصورت ویدئویی هم هست.
    دم شما گرم. موفق باشین

  2. واقعا ازتون تشکر می کنم هم اینکه این دوره سئو رایگانه هم آپدیت می کنین و هم اینکه بصورت ویدیویی هم هست

  3. من به نوبه خودم واقعا ازتون تشکر می کنم بابت این دوره آموزشی رایگان سئو که برا ما علاقمندان و مبتدیان سئو لازم و ضروری بود
    فقط لطفا زود زود بروزش کنین
    سایت کلید موفقیت عالی عالیه…. خدا بهتون برکت بده

  4. سلام خسته نباشید سایت منbrightweb.ir روی Seo خرید فالوور اینستاگرم ۴ ساله دارم کار میکنم ولی اصلا بدون اسم سایت توی این کلمه کلیدی ظاهر نمیشه مشکل از چیه و آیا شما میتونید اینو برطرف کنید؟

    1. درود
      بله متاسفانه، در بررسی سایت شما رتبه شما برای کلمه مدنظر خارج از صفحه ۱۰ هست.
      با توجه به این مدت زمان حتما جایی از کار اشکال داره که هنوز نتونستین رتبه خوبی در گوگل کسب کنین.
      شما ابتدا می بایست صفحه هدف برای این کلمه رو مشخص کنین و همچنین اینکه در عنوان صفحه اصلی این عبارت رو بکار بردین و هم یه صفحه ای با این عنوان در منو قرار دادین ولی عنوان خیلی دقیق نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *