الگوریتم جدید گوگل E-A-T

E-A-T جدیدترین الگوریتم گوگل در دنیای سئو هست که کمپانی گوگل رو کرده و ما در این پست آموزش رایگان سئو بنا داریم تا بطور کامل و مفصل به یان الگوریتم بپردازیم. اینکه اصلا:

  • الگوریتم e-a-t گوگل چیه؟
  • چه کاربردی داره؟
  • و چه تاثیری می تونه بر روی سئو سایت ها داشته باشه؟

E-A-T مخفف چیست؟

الگوریتم e-a-t که مخفف کلمات Trustworthiness ,Authoritativeness ,Expertise هست از سمت گوگل اومده تا میزان اعتبار، تخصصی بودن و مورد اعتماد بودن سایت رو با معیارهایی که براش تعریف شده بسنجه.

کاربرد الگوریتم E-A-T کجاست؟

شنیده های معتبر حاکی از اینه که کاربرد و معیارهای این الگوریتم جدید گوگل بیشتر برای سایت‌هایی با محتوای YMYL یعنی سایت‌هایی که در حوزه سلامت (صنعت غذا)، پزشکی (مثل پزشکان، جراحی زیبایی، وبسایتهای روانشناسی نظیر سایت روانشناسی منتال لند) و مالی (سرمایه گذاری) هستن حاکم هست.

محتوای YMYL محتواهایی هستنن که در صورت انتشار بصورت ناقص، اشتباه به غلط و یا حتی غیرمستند می تونن به شادی، سلامت، امنیت، یا وضعیت مالی کاربران آسیب برسونن.

به همین دلیل اینگونه محتواها باید توسط متخصصان با سابقه مرتبط در این حوزه ها نوشته شوند.

چون گوگل خیلی امروزه بیشتر از پیش به مقوله سلامت و مالی اهمیت می ده و ترجیح می ده هر مطلبی رو در سرچ خودش نمایش نده، این الگوریتم اومده تا بهترین، بروزترین و تخصصی ترین مطالب در این حوزه رو از سایت های معتبر و مورد اعتماد کاربران در لیست نتایج جستجو خودش نمایش بده.

سایتهای مورد توجه الگوریتم e-a-t

خداییش این حوزه ها خیلی تخصصی هستن و یه اشتباه می تونه سلامت جسمی و روانی افراد رو بخطر بندازه

شخصی بنام کریس سیلور اسمیت نظرش بر اینه که گوگل تا حدودی از سیستم امتیازدهی عددی برای میزان سنجش اعتبار E.A.T سایت استفاده می کنه.

کریس سیلور رئیس آرژانتین مدیا سئو در دالاس یک نویسنده، متخصص سئو و بازاریابی هست که سخنرانیهای بسیاری در کنفرانس های مختلفی در Search Marketing Expo و Search Engine Land دارد.

یک تکنیک ناب سئو جهت کسب اعتبار در الگوریتم E-A-T

یکی از تریک های سئو با توجه به ورود الگوریتم E-A-T گوگل برای سایتهایی که در حوزه سلامت، پزشکی و مالی فعالیت دارن اینه که حتماً مستنداتی از مدارک شغلی و تحصیلی که کسب کرده اند جهت کسب اطمینان و معتبر شدن در وبسایت خودشون قرار بدن.

همچنین اگر مقاله ای، پروپوزال منتشر کردند حتما به اون منبع لینک بدن که خیلی موثره. (این خیلی خوب می شه که با توجه به UI-UX سایتتون این مستندات که در واقع اعلام معتبربودن تون هست در صفحه اصلی سایت قرار بدین.

  • محتواهای باکیفیتی که شاخص هستن در حوزه کاری خودتون تولید کنین.
  • محتواهای بی کیفیت و صفحات زامبی را پاک و ریدایرکت کنین.
  • ارورهای سایت در سرچ کنسول گوگل را مرتفع کنین.
  • به سرعت سایت نظر ویژه ای داشته باشین.
  • موارد امنیتی سایت رو جدی بگیرین بخصوص اگر که درگاه پرداخت هم دارین (درج نماد و لوگو اعتماد و بانک، گواهینامه SSL)
  • صفحه درباره ما و تماس با ما که یه امر لازم و ضروری برای همه سایتها الالخصوص سایتهای مورد هدف E-A-T هست.
  • شفافیت محتوا، تعامل پذیری سایت با کاربر، پاسخگویی به سوالات هم موثر هستن.
  • این الگوریتم به نقدهای منفی در سایت تون حساسیت نشون می ده پس مراقب باشین.
  • فعالیت در رسانه ها( اینترنتی، تلویزیونی، رادیوئی) و برقراری کنفرانس و سخنرانی ها

باید اعتبار کسب کنین حالا به هر طریقی که شده. در این راه می تونین از لینکسازی بهره ببرین. اگر هم بتونین از افراد و سایت هایی که در حوزه کاری شما فعالیت دارن سیگنال معتبر بگیرین که مسیر رشد رو سریع تر طی می کنین.

سوالات متداول

الگوریتم گوگل E-A-T چیست؟

e-a-t مخفف کلمات Trustworthiness ,Authoritativeness ,Expertise هست که از سمت گوگل اومده تا میزان اعتبار، تخصصی بودن و مورد اعتماد بودن سایت رو با معیارهایی که براش تعریف شده بسنجه.

تاثیر الگوریتم E-A-T روی چه سایتهایی هست؟

معیارهای این الگوریتم جدید گوگل بیشتر برای سایت‌های YMYL یعنی سایت‌هایی که در حوزه سلامت، پزشکی و مالی هستن تاثیرگذار است.

چگونه در الگوریتم E-A-T گوگل معتبر بشیم و رتبه بگیریم؟

حتماً مستنداتی از مدارک شغلی و تحصیلی که کسب کرده اید جهت کسب اطمینان و معتبر شدن در وبسایت قرار بدین.
موارد امنیتی سایت رو جدی بگیرین بخصوص اگر که درگاه پرداخت هم دارین
صفحه درباره ما و تماس با ما سایت مورد هدف E-A-T هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>