چطور صفحه ای از سایت را برای کلمه کلیدی سئو کنیم؟

پرسش و پاسخ سئو در دانشنامه سئو وبسایت کلید موفقیت

پرسش سئو

محمد هفت برادران پرسیده: 

سلام. جناب آقای محمد مرادی خسته نباشید.

اگر عنوان محصول را در کلمات کلیدی هم وارد کنیم خوبه یا از نظر گوگل بد؟

و یک کلمه کلیدی مثل “خرید موبایل”  اگر در اکثر محصولات سایت وارد کنیم در کنار سایت کلمات کلیدی یک محصول مثل خرید موبایل ساموسنگ S6

آیا از نظر گوگل تقلب یا خوب که این را بکنیم تا با خرید موبایل زودتر سایت بیاد صفحه؟

ممنون میشم پاسخ بدید. تشکر

 

پاسخ سئوضمن عرض سلام و تشکر از شما بابت شرکت در بخش پرسش و پاسخ سئو

در پاسخ به سوال شما:

قراردادن عنوان محصول در کلمه کلیدی هیچ مانعی ندارد و این یک امتیاز از منظر افزونه سئو وردپرس یوآست می باشد که نام پست و نام کلمه کلیدی باید یکی باشند.

البته این یک قانون نیست.

لزوماً هم برای سئو سایت هر صفحه فاکتور مهم و اساسی نیست! به این دلیل که ممکنه شما یک عنوان چندین کلمه ای یا همان عنوان توصیفی یا جمله ای داشته باشید، اما به نحوی کلمه کلیدی هدف خود را در آن گنجانده باشید.

بعوان نمونه:

اجبار قابلیت amp برای سایت طبق طبق الگوریتم جدید گوگل تا سال ۲۰۲۰ 

در این موقع باید کلمه کلیدی هدف را که در عنوان صفحه بکار بردید در قسمت کلمه کلیدی صفحه یا همان عبارت کلیدی کانونی در تنظیمات افزونه یوآست وارد کنید.

پس اینکار بسته به شرایط و نحوه نوشتن عنوان محصول می تواند متفاوت باشد.

سئو کلمه کلیدی در گوگل
سئو کلمه کلیدی در گوگل

برای درک بیشتر این موضوع می توانید از خدمات مشاوره سئو تیم کلید موفقیت هم بهره ببرید و یا درخواست بررسی وضعیت سئو سایت خود را کنید.

برای تکرار کلمه کلیدی خرید موبایل توصیه می کنم یک دسته بنام این کلمه کلیدی ایجاد و اقلام مربوطه را پست کنید.

اگر هم بخواهید این شیوه خود را پیش بگیرید هم مانعی ندارد و کپی محسوب نمی شود.

اما یک مشکل وجود دارد:

اینکه گستردگی و فلورانس اهمیت و ارتقاء جایگاه مربوط به صفحه این کلمه کلیدی در سایت پخش می شود و بالا آوردن سایت در گوگل با این کلمه کمی سخت و پیچیده می شود.

چون که زمانی که به بخش Performance سرچ کنسول گوگل می شوید برای بررسی اینکه کدام صفحه و چه تعداد از صفحات سایت با کلمه کلیدی هدف در گوگل رتبه کسب کردند تا در راستای ارتقاء آنها به صفحه اول بکوشید؛

خواهید دید تعداد صفحات بسیار با موقعیت قرارگیری پراکنده وجود دارد.

اینجاست که کار کمی برایتان سخت می شود و حتماً نیاز به یک سئوکار جهت مشاوره دارید.

برای مثال خواهید دید که تعداد ۱۰ صفحه با کلمه کلیدی خرید موبایل در گوگل رتبه گرفتند.

که میانگین قرارگیری سایت در گوگل با این کلیدواژه هدف، رتبه ۴۰ است.

در صورتی که اگر یک صفحه هدف داشتید گوگل تنها آنرا شناسایی و مستحق قرارگیری در صفحه اول نتایج می کرد؛ و حداقل الان میانگین قرارگیری در گوگل رتبه ۱۵ یا کمتر بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *