آموزش گوگل سرچ کنسول

در یکی دیگر از مقالات آموزش رایگان سئو سایت کلید موفقیت به نسخه جدید گوگل وبمسترتولز با عنوان گوگل سرچ کنسول خواهیم پرداخت و شما را با بخش و ابزارهای مختلف آن آشنا می کنیم.

این مقاله آموزش گوگل سرچ کنسول توسط محمد مرادی مدرس دوره جامع سئو پکیج آموزشی سئو خودآموز سئو تهیه، تدوین و عرضه شده است.

ورود به سرچ کنسول جدید گوگل

برای ورود به پنل گوگل سرچ کنسول تنها کافیست اینجا را کلیک کنید.

سرچ کنسول شامل ۲ بخش کلی و اصلی است.

بخش سمت چپ شامل منوهای(بخش) دسترسی و بخش سمت راست هم پیش نمایش و کار با ابزارهای موجود در منو سمت چپ می باشد.

معرفی و بررسی بخشهای مختلف گوگل سرچ کنسول

بخش OverView

با ورود به این بخش که بطور پیشفرض هم فعال است ۳ زیر بخش Coverage، Performance و Enhancements قابل مشاهده است.

گوگل سرچ کنسول

بررسی زیر بخش Performance

در این قسمت می تونین قابلیت و کارایی سایت خود را از منظر گوگل بصورت بسیار ریز و دقیق و شفاف مشاهده کنین و اطلاعات بسیار جامع و کاملی در راستای افزایش سئو سایت خود بدست بیاورید.

اطلاعاتی نظیر:

Total Clicks: تعداد کل ورودی های سایت از گوگل (کل تعداد کلیکهای دریافتی از گوگل)

این قسمت شامل ۲ باکس مجزاست. که در باکس اول(قسمت بالا) می تونین روند صعود و سقوط تعداد کلیک یا همان تعداد ورودی سایت از گوگل را در بازه های زمانی مختلف بصورت نمودار زمانی خطی مشاهده کنین.

اما در باکس دوم(قسمت پایین) که خود شامل ۵ سربرگ می باشد.

در سربرگ Queries می توان لیست کامل کلیدواژه ها بهمراه میزان تعداد کلیک های ورودی از این کلمات به سایت در گوگل را مشاهده کرد. اینکه هر کلمه کلیدی چه تعداد بازدید برای سایت از سمت جستجوی کاربران در گوگل به ارمغان آورده است.

در سربرگ Pages هم می شود به لیست کامل صفحاتی از سایت که گوگل بر اساس معیارها و الگوریتم های خاص خودش آنها را مرتب کرده، بهمراه تعداد کلیک(ورودی از گوگل) به این صفحات را مشاهده کرد.

در سربرگ Countries لیست کامل کشورها بهمراه آمار تعداد کاربرانی که با آی پی ها هر کشور وارد سایت ما شده اند را را بصورت کاملاً تفکیکی به نمایش گذاشته شده است.

در سربرگ Devices هم گوگل نحوه ورود کاربران به سایت از طریق دستگاه های مختلف همچون موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ و تبلت را، بهمراه آمار تفکیکی از هر تعداد ورودی دستگاه را لیست و گزارش کرده است.

در سربرگ Search Appearance اطلاعات منحصربفردی از ظاهر جستجو سایت بر اصول موبایل با تکنولوژی AMP ارائه می گردد.

شایعات مستحکمی دلالت بر این امر دارد که تا پایان سال ۲۰۲۰ سایتهایی که مجهز به قابلیت AMP نباشند از چرخه جستجوی گوگل حذف خواهند شد.

نکته: دیگر قسمتهای این بخش که در پایین به آنها پرداخته خواهد شد شامل ۲ باکس می باشند که در باکس اولی روند شکل گیری بصورت نمودار گرافیکی و در باکس دومی هم ۴ سربرگ فوق الذکر بالا با توضیح منحصربفرد به خود آن سربرگ ارائه می گردد که ما دیگر بدانها جهت کوتاه تر شدن مقاله نمی پردازیم.

بخش Performance گوگل سرچ کنسول

Total impressions: تعداد دفعات نمایش سایت در گوگل بهنگام سرچ کاربران

این قسمت خیلی مهم و جذاب هست.

زیرا با آمار و اطلاعات دقیقی که این ابزار قدرتمند گوگل در اختیار ما قرار می دهد براحتی می توان متوجه شد که چه کلمات و عبارات کلیدی سایت ما در نزد کاربران محبوب است که در گوگل آنها را سرچ می کنند و سایت ما هم در لیست جستجوی آنها قرار می گیرد.

و این مهم با آمار عددی دقیق تعداد دفعات نمایش آن کلمات کلیدی که گوگل در این قسمت لیست کرده بدست می آید.

برای افزایش impressions (تعداد دفعات نمایش سایت بهنگام جستجوی کاربران در گوگل) هم شما می بایست به سئو سایت خود فکر کنید.

ابتدا سعی کنید با کلمات کلیدی بسیاری در حیطه کاری خود در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

سپس بفکر ارتقاء جایگاه این کلمات کلیدی سایت در گوگل برای رتبه های برتر باشید.

Average CTR: این عبارت به معنی نرخ کلیک نسبت به رتبه است که مخفف کلمات Click Through Rate نیز می باشد که بصورت درصد مقداردهی می شود.

اجازه دهید تا با یک مثال عملی وارد بحث CTR شویم.

فرض می کنیم که سایت ما با کلمه X در صفحه اول گوگل در رتبه ۳ قرار دارد.

این کلمه در روز ۱۰ بار در گوگل سرچ و سایت ما هم در لیست نتایج نمایش داده می شود، بنابراین مقدار impressions سایت ما با کلمه X در گوگل برابر با ۱۰ می باشد.

حال از بین این ۱۰ بار جستجو و نمایش، تنها ۲ کاربر بر روی نتیجه سایت ما در گوگل کلیک و وارد سایت ما می شوند.

نتیجه اینکه: مقدار CTR سایت ما برای کلمه X برابر با ۲۰% می باشد. (۲ کلیک از ۱۰ بار نمایش به کاربرانی که جستجو کرده اند).

تمامی اطلاعات آماری گوگل در این قسمت بطور میانگین می باشد که براحتی این تشخیص با وجود عبارت Average هویداست.

در واقع CTR برابر است با تقسیم تعداد کلکی بر تعداد نمایش ضربدر ۱۰۰درصد

آموزش نحوه محاسبه CTR سایت

Average Position: این بخش فوق العاده محبوب و دلبرا هست و بسیار پرطرفدار و نقش آفرین در دل مدیران سایت ها.

در این بخش می شه به این پی برد که سایت ما با چه کلماتی و در چه رتبه ای از نتایج جستجو گوگل قرار دارد.

تمامی اطلاعات آماری گوگل در این قسمت بطور میانگین می باشد که براحتی این تشخیص با وجود عبارت Average هویداست.

بررسی زیر بخش Coverage

همانطور که از نام این بخش پیداست اطلاعاتی مربوط به رفتار ربات های گوگل در سایت مربوط به خزش و ایندکس و موانع آنها در سایت ارائه می شود.

این بخش هم شامل ۲ باکس در بالا و پایین می باشد.

باکس اول شامل ۴ سربرگ که در ذیل بدانها خواهیم پرداخت می شود.

آموزش بخش coverage گوگل سرچ کنسول

در سربرگ Errors موانعی که بر سر راه ربات گوگل جهت ایندکس صفحات سایت وجود داشته و یا دارد نمایش داده می شود که بصورت نمودار خطی در بازه های زمانی مختلف نمایش داده شده است.

در باکس دوم، باکس پایینی یعنی Details کل ارورهای یافت شده ربات گوگل از سایت ما بر اساس نوع خطا تفکیک و دسته بندی شده است که در قسمت type، گوگل دلیل خطا را ذکر کرده.

بعنوان مثال یکی از رایج ترین خطاهای سایت ها Submitted URL marked ‘noindex می باشد. این خطا یعنی تعدادی از صفحات سایت که کمی جلوتر در قسمت pages تعداد دقیق آن آمده، ربات گوگل نمی تواند آنها را بدلیل وجود تگ noindex در آنها مورد خزش و ایندکس قرار دهد.

البته این مورد ممکنه است گاهاً توسط خود مدیر به عمد صورت گرفته باشد برای عدم ایندکس یکسری صفحات.

در سربرگ Valid With Warning هم لیست صفحاتی از سایت که در گوگل ایندکس شده اند، اما توسط فایل Robots.txt سایت برای ربات گوگل مسدود شده اند، آمده است.

این روند مسدود شدن صفحات همانند سربرگ قبلی بصورت نمودار خطی در همین باکس اول آورده شد.

اما در باکس پایینی با عنوان Details، وضعیت و نوع خطا بر مبنای Indexed, though blocked by robots.txt آورده شده که با کلیک بر روی آن می توان به لیست صفحات دسترسی داشت و نسب به رفع آنها از طریق فایل Robots سایت اقدام کرد.

در سربرگ Valid هم تعداد صفحات ایندکس شده سایت که بدرستی و بدون مشکل در گوگل ایندکس شده اند لیست شده است.

در باکس اولی این روند ایندکس صفحات سایت بصورت نمودار گرافیکی خطی در بازه های زمانی مختلف آورده شده. 

کمی پایین تر در باکس دوم با عنوان Details می توان به جزئیات بیشتری در این مورد دست یافت.

در سربرگ Excluded موانع و مشکلاتی که بر سر راه رباتهای گوگل در ابعاد بسیار گسترده تر مبنی بر خزش و ایندکس بخش های مختلف سایت وجود دارد به تفکیک نوع مشکل لیست شده اند.

این موانع و مشکلات شامل وجود خطاهای ۴۰۴ یا همان NotFound، تگ noindex،صفحات کپی، ریدایرکت های ناصحیح، مسدود شدن بخش هایی از سایت توسط فایل Robots.txt و …. می باشد.

بررسی زیر بخش Enhancements

این بخش مربوط می شود به بحث Mobile Friendly و جستجوی موبایل و نیز قابلیت AMP

که احتمالاً برای شما به ۲ قسم Mobile Usability و AMP تقسیم شده است.

آموزش بخش Mobile-Usability گوگل سرچ کنسول

که در خصوص قسمت اول بحث سازگاری صفحات و بخشهای مختلف سایت با انواع گوشی های موبایل است.

دوره جامع سئو ۰ تا ۱۰۰ گوگل سرچ کنسول

بدین شکل که مثلا اگر افرادی با گوشی های مختلف وارد سایت ما می شوند اندازه فونت، اندازه و چینش تصاویر و سایر المانها بخوبی برایشان نمایش داده شود.

آموزش بخش amp گوگل سرچ کنسول

و دیگر آنها نیازی مثلا به بزرگنمایی صفحه برا راحت تر خواندن متن نداشته باشند. که به این اصل سازگاری یا ریسپانسیو بودن سایت با موبایل می گویند.

برای اینکه سایت خود را از لحاظ سازگاری با موبایل تست و بررسی کنین، گوگل ابزاری برای این منظور تعبیه نموده با عنوان Mobile-friendly test

اما در خصوص مورد دوم یعنی همان AMP که مخفف کلمات Accelerated Moblie Pages می باشد و گوگل این قابلیت را برای سایت ها اجبار کرده برای اینکه حالا که سایتها قابلیت نمایش صحیح در گوشی های موبایل را دارا هستند می بایست از لحاظ سرعت هم برای کاربران قابل قبول باشند.

چون در الگوریتم جدید گوگل سرعت یکی فاکتورهای مهم و بسیار موثر در سئو سایت ها می باشد که روز به روز به اهمیت و اعتبار آن افزوده می شود.

از این رو AMP چهره نمایش سایت با رخی دیگر اما با سرعت بالاتر است که با بهینه شدن المانهای هر صفحه سایت صورت می پذیرد.

که نحوه فراخوانی آن برای سایتها بدین شکل است که پس از آدرس سایت تایپ می شود amp/

در پایان این زیر بخش مشکلات و خطاهایی که برای این ۲ قسم فوق الذکر معرفی شد بر سر راه کاربران جهت بررسی سایت و همچنین ربات های گوگل وجود داشته باشد به شما برای رفع آن گزارش می گردد.

بررسی زیر بخش URL inspection

در این قسمت شما اگه تنها بخواهید یک صفحه ای از سایت را تحلیل و بررسی کنین می تونه گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

در این تحلیل و بررسی گوگل تنها یکسری گزارشات محدود اما مهم را ارائه می دهد.

اطلاعاتی نظیر اینکه این صفحه سایت:

  • قابلیت AMP را دارد یا خیر؟
  • آیا سازگار با موبایل است یا خیر؟ همان موبایل فریدلی(Mobile Friendly)
  • بطور صحیح و بدون مشکل در گوگل ایندکس شده یا خیر؟

و در پایان هم با کلیک بر روی دکمه Click test Live می تونین بصورت زنده و در هر لحظه یک تست بررسی و مجدد از این صفحه توسط ربات گوگل بگیرین.

 

بخش Index

این بخش هم شامل ۲ زیر بخش با عناوین Coverage و Sitemaps می باشد.

بررسی زیر بخش Coverage

به این زیر بخش در قسمتهای پیشین به آن پرداخته شده دقیقا همان قسمت هست که گوگل بدلیل اهمیت و ضرورت رسیدگی مدیران سایتها به این قسمت مجدد در این بخش Index قرار داده است. بنابراین از معرفی و آموزش این قسمت عبور می کنیم.

بررسی زیر بخش Sitemaps

همانطور که از نام آن پیداست مربوط به نقشه سایت می باشد.

همه می دانیم که یکی از پلن های شروع سئو ساخت و معرفی و ثبت نقشه سایت در گوگل جهت افزایش ایندکس سایت و همچنین بررسی سریعتر رباتهای گوگل از سایت است.

آموزش بخش sitemaps سرچ کنسول گوگل

در پنجره اول با عنوان Add a new sitemap شما می توانید آدرس نقشه سایت خود را که اصولاً بشکل Sitemap.xml است وارد و سپس بر روی دکمه Submit جهت ارسال به ربات گوگل برای بررسی، خزش و در نهایت ایندکس صفحات و بخشهای مختلف سایت در گوگل کلیک کنید.

کمی پایین تر در پنجره دوم یعنی Submitted sitemaps گوگل به شما اطلاعاتی در خصوص بازخورد خود از نقشه ارسالی شما را می دهد مبنی بر این اطلاعات زیر:

  • فرمت نقشه سایت
  • وضعیت نقشه سایت(ایندکس یا عدم ایندکس)
  • تاریخ ارسال نقشه سایت
  • آخرین تاریخ بازبینی ربات گوگل از نقشه سایت
  • وضعیت کلی نقشه سایت از منظر گوگل

و تعداد لینکهای موجود در نقشه سایت که ربات گوگل آنها را بررسی و خزش و ایندکس کرده.

در انتها یک مربع خاکستری رنگ وجود دارد که با کلیک بر آن به بخش Coverage مراجعه می کنین. برای اینکه مشکلاتی که بر سر راه ربات گوگل برای بررسی و ایندکس بخشهای مختلف سایت از سمت نقشه سایت شما ساطع شده را برطرف سازید.

 

بخش Enhancements

این بخش خود شامل یک زیر بخش Mobile Usability و زیر بخش AMP می باشد که به این موارد پیشتر بدانها پرداخته شده و مجدد از این بخش عبور می کنیم.

 

بخش Security & Manual Actions

این بخش هم بسیار مهم است که شامل امنیت و سکان ادامه مسیر سئو سایت می باشد از این جهت که اگر سایت ویروسی یا هک شده باشد و یا هک سایت در گوگل پنالتی شده باشد، گوگل در زیربخشهای مربوط به خودشان گزارش می دهد.

بررسی زیر بخش Manual Actions

این زیربخش مربوط به این می شود که اگر خدای ناکرده سایت شما توسط گوگل بدلایل مختلفی چون خرید بک لینک، محتوای کپی و عوامل دیگر، جریمه شود یا به اصطلاح در گوگل پنالتی یا پنالایز شوید گزارشی مبنی بر این امر نمایش داده می شود.

پیشنهاد می کنم حتما آموزش ابزار Manual Actions گوگل وبمستر را که بصورت ویدئویی تولید شده مشاهده نمائید و همچنین ویدئو مربوط به دلائل افت رتبه سایت در گوگل 

تیک سبز رنگ در هر دو زیربخش معرفی شده نشانه ایمن و سالم بودن سایت از نگاه گوگل است که با خیال راحت می توانید به روند سئو سایت خود ادامه دهید.

بررسی زیر بخش Security issues

اگر گوگل به سایت مشکوک باشد و چیزی از لحاظ ویروسی بودن سایت و هک شدن سایت یافت کند در این قسمت به ما گزارش می دهد.

در واقع این قسمت بیشتر به امنیت سایت مربوط می شود که نشان می دهد چقدر امنیت در سئو نقش مهم و اساسی دارد و اینکه گوگل می خواهد سایت همیشه در دسترس باشد.

 

بخش Links

این بخش یک آمارگیر قوی و یک آنالیزور از بک لینکهای سایت می باشد که بسیار دقیق و کاربری به کار خود می پردازد و تمامی گزارشات خود را در قالب ۲ شکل عمده External links و Internal links ارائه می دهد.

بررسی زیر بخش External Links

همانطور که از عنوان پیداست این قسمت به لینکهای خروجی سایت مربوط می شود.

  • قسمت Top linked pages سرچ کنسول گوگل

شامل لیستی جامع از آدرس صفحات سایت ما می شود که در دیگر سایت ها قرار دارد که در واقع بک لینک برای ما حساب می شود.

که گوگل این لیست را از بیشترین به کمترین مقدار دریافت لینک مرتب کرده است.

با کلیک بر روی هر کدام از آدرس صفحات سایت خود می توانیم لیست سایت ها بهمراه تعداد صفحاتی از آنها که این آدرس صفحه ما در آنها قرار دارد را مشاهده کنیم.

همانطور که در تصویر زیر برای درک بهتر این مورد مشاهده می کنین:

بخش Top linking sites گوگل سرچ کنسول

در قسمت Target page آدرس صفحه انتخابی سایت کلید موفقیت آمده است.

در قسمت Total external links کل لینکهایی که برای این صفحه توسط گوگل از سایتهای لینک دهنده ثبت شده وجود دارد. (بکلینک می تونه لینکدار و یا ساده بدون لینک باشه)

در اینجا سایت کلید موفقیت موفق به دریافت ۱۷,۶۱۹ بک لینک شده است.

در قسمت Total sites کل سایتهایی که آدرس این صفحه از سایت کلید موفقیت را در صفحات سایت خود بمنظور ارائه بک لینک قرار دادند آمده است.

در اینجا ۶۱ وبسایت آدرس سایت کلید موفقیت را در صفحات و بخشهای مختلف سایت خود قرار دادند.

کمی پایین تر

در قسمت Top sites linking to this page لیست سایتهایی که اقدام به لینکسازی برای این صفحه از سایت کلید موفقیت کردند گزارش شده از بیشترین مقدار ارائه بک لینک به کمترین.

در روبروی هر آدرس سایت هم مقدار کل لینک برای سایت کلید موفقیت آمده است.

برای مثال سایت قضاوت آنلاین در ۹۸۵۵ صفحه سایت خود این آدرس https://keyluck.ir/ از سایت کلید موفقیت را در بین صفحات سایت خود قرار داده است.

جالبتر اینجاست که اگر بر روی آدرس سایت قضاوت آنلاین https://www.ghazavatonline.com/ کلیک کنیم لیست کامل ۹۸۵۵ صفحه از سایت قضاوت که آدرس لینک صفحه سایت کلید موفقیت را قرار دادند آمده است.

  • قسمت Top linking sites سرچ کنسول گوگل

آموزش بخش Top linking sites سرچ کنسول گوگل

این قسمت تقریباً شبیه قسمت قبلی البته با کمی تفاوت و عکس موارد آن می باشد.

بدین شکل که در این قسمت لیست تمامی سایتهایی که لینک سایت کلید موفقیت را در صفحات و بخشهای مختلف سایت خود قرار داده اند، لیست شده از بیشترین تعداد لینک به کمترین.

در لیست وبسایتهای گزارش شده از سمت گوگل ما بر روی آدرس سایت قضاوت آنلاین کلیک کردیم و نمایش گزارش به روایت تصویر زیر می باشد.

در قسمت Linking site آدرس سایت قضاوت آنلاین را آورده که از این دامنه سایت کلید موفقیت بک لینک بسیار دریافت کرده است.

در قسمت Total external links تعداد کل لینکهای خروجی سایت قضاوت به سایت کلید موفقیت می باشد که برابر با ۱۳,۶۵۱ بک لینک می باشد.

در قسمت Total linked pages هم تعداد کل صفحات سایت کلید موفقیت که در سایت قضاوت آنلاین لینک شده یا به اصطلاح ذکر شده(چون لینک می تونه بصورت متن انکرتکست باشد و یا ساده بمانند https://keyluck.ir/learn-google-search-console/) که برابر با ۱۵ صفحه می باشد ذکر شده.

کمی پایین تر

در قسمت Top target pages هم لیست ۱۵ صفحه سایت کلید موفقیت بهمراه سهم هر کدام از لینکهای سایت کلید موفقیت در سایت قضاوت آنلاین گزارش شده. 

برای مثال آدرس https://keyluck.ir/about-key-success/ سایت کلید موفقیت در ۳,۱۹۹ صفحه از وبسایت قضاوت آنلاین درج شده که اگر بر روی آدرس صفحه کلیک کنیم به لیست کامل ۳,۱۹۹ صفحه سایت لینک دهنده دسترسی خواهیم داشت.

بررسی زیر بخش Internal Links

همانطور که از عنوان بخش هویداست مربوط می شه به لینکهای داخلی سایت.

  • قسمت Top linked pages سرچ کنسول گوگل

در این قسمت لیست صفحات سایت ما گردآوری شده که ما در داخل سایت با عبارات کلیدی به آنها لینک داده ایم، بطور دقیق تر لینکسازی داخلی برای آن صفحات انجام داده ایم.

بر روی یکی از آدرسهای صفحات سایت کلیک کردیم و گزارش آن به روایت تصویر زیر هویدا گشت.

آموزش بخش Top linked pages سرچ کنسول

در قسمت Target page آدرس صفحه انتخابی از سایت خودمان به نشانی https://keyluck.ir/work-sample-seo-site/ قید شده.

در قسمت Total internal links هم تعداد کل لینکهایی که برای این صفحه از سایتمان ساختیم که برابر با ۴,۱۸۹ لینک می باشد.

کمی پایین تر

در قسمت Your pages linking to this page لیست کامل صفحاتی از سایت ما که برای آن صفحه لینکسازی داخلی انجام داده ایم آمده است.

  • قسمت Top linking text سرچ کنسول گوگل

در این قسمت لیست کل انکرتکست هایی که در سایت ما وجود دارد و گوگل آنها را به عنوان لینک حساب کرده آمده است.

با کلیک بر روی متن لینکدار یا همان انکرتکست More می توان به لیست کامل انکرتکست های سایت که گوگل برای ما شناسایی و لیست کرده دسترسی داشت. اینها کلمات و عباراتی هستند که ما آنها را لینکدار کرده ایم.

 

بخش Settings

این بخش دقیقا همانند بخش قبلی خود در گوگل وبمستر می باشد که اگر مایل باشید می توانید فیلم آموزش ابزار Users and Property Owners گوگل وبمستر را از بخش فروشگاه فیلم های آموزشی سئو مجموعه کلید موفقیت تهیه نمائید.

با کلیک بر روی این بخش پنجره ای در سمت چپ برای شما گشوده می شود که با عنوان Property settings و ۲ قسمت برجسته شده است.

در قسمت Ownership verification که مربوط می شود به تاییدیه مالکیت دامنه سایت که برای خود ما با تیک سبز رنگ تایید شده است.

آموزش بخش settings سرچ کنسول گوگل

کمی پایین تر در باکس مربوط به Verification methods used قید شده که ما از چه طریقی کد تایید گوگل در کنسول جستجوی گوگل را تصدیق کردیم.

و بالاخره در باکس آخر با عنوان Additional verification methods پلن هایی را گوگل برای دریافت کد تصدیق سایت در گوگل سرچ کنسول تعریف کرده که می توان از آنها استفاده کرد.

در قسمت Users and permissions هم در بخش Name نام کاربری جیمیل، در بخش Email آدرس جیمیل و در بخش Permission سطح دسترسی افرادی که آنها هم کد تایید مالکیت دامنه سایت را بر روی اکانت جیمیل خود تصدیق کرده اند آمده است.

که در بخش مربوط به Permission تنها با یک کلید می شود میزان سطح دسترسی افراد در استفاده از ابزارهای گوگل سرچ کنسول را محدود و یا بی نهایت ساخت.

با کلیک بر روی ۳ نقطه که بشکل عمودی درج شده می توان هر اکانت کاربر را حذف کرد.

 

بخش Send Feedback

با توجه به اینکه گوگل پس از سالهای فعالیت و مدیریت گوگل وبمستر تولز حالا که به گوگل سرچ کنسول خود کوچ کرده و هنوز در حال تغییر و تحول و تعمیر می باشد، لذا از این رو بسیار نیازمند بازخورد کاربران در تسهیل و بکارگیری ابزارها و امکانات بیشتر در راستای استفاده مدیران سایت ها از ابزارها و بخشهای مختلف این پنل قدرتمند سئو می باشد.

حال اگر نظر، انتقاد و یا پیشنهاد و حتی سوالی در خصوص استفاده از بخش های مختلف گوگل سرچ کنسول دارید می توانید در این بخش ارسال نمائید.

 

بخش About new version

گوگل سرچ کنسول نیز همانند گوگل وبمسترتولز دارای راهنمای کامل استفاده از بخشهای مختلف آن می باشد که در این بخش گردآوری شده است.

 

بخش Go to the old version

این بخش که در واقع در دکمه هایپرلینک می باشد برای سوئیچ به گوگل وبمستر تولز نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول

 

امیدواریم این دوره آموزش Google Search Console مورد استقبال و رضایت شما همراهان همیشگی کلید موفقیت قرار گرفته باشد.

در پایان تقاضا داریم با ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود در راستای ارائه هرچه بهتر و بیشتر مقالات آموزشی دیگر در دنیای بیکران سئو برایتان دلگرمی های بسیار بسازیم.

هرگونه سوالی در خصوص این آموزش دارید در قسمت نظرات همین پست می توانید ارسال کنید.

کارشناس سئو جناب آقای محمد مرادی کمتر از ۴۸ ساعت به آنها پاسخ خواهد داد.

 

6 thoughts on “آموزش گوگل سرچ کنسول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *