روش های افزایش فروش

روش های افزایش فروش

فروش خود را در ۳۰ روز چندین برابر کنید.

نکته هایی برگرفته از دل کتاب شکستن مرزهای فروش

به قلم ژان بقوسیان

۱- صاحب کسب و کار باید فقط به دو فعالیت بپردازید: بازاریابی و نوآوری

۲- بکارگیری اطلاعات، کسب شده است که شرایط ما را تغییر دهد؛ نه دانستن آنها

۳- دفترچه یادداشتی برداشته و آن را به ۲ قسم تقسیم کنید.

یک بخش آن تمام ایده هایی که به ذهنتان می رسد را ثبت کرده(روش های افزایش فروش) و در بخش دیگر آن تاریخ اجرای هر کدام از روش ها را ثبت کنید؛ همچنین روال کار و نتیجه را یادداشت کنید تا بعدها بتوانید با مراجعه به این دفترچه روند پیشرفت را بررسی کنید که کدام روش ها در کسب و کارمان نتیجه بهتری می دهد.(برنامه افزایش فروش)

۴- ایده ای در کارت ویزیت، برای افزایش فروش و جذب مخاطب.

برای مثال روی کارت ویزیتی نوشته شده بود: برای شرکت در دوره اینترنتی سئو سایت در وبسایت کلید موفقیت ثبت نام کنید، این دوره کاملاً رایگان است.(یک پیشنهاد منحصربفرد به مشتریان و دعوت آنان به سایت)

عکس خود را روی کارت ویزیت چاپ کنید، زمینه کاری خود را بطور مشخص روی آن بنویسید، به افراد علاقمند بیشتر از یک کارت ویزیت بدهید.

کارت ویزیت مکان مناسبی برای نمایش خلاقیت های طراح نیست، بهتر است برای معرفی و بازاریابی کسب و کار بکار رود.

۵- عموماً ۲ دسته شرکت در جهان وجود دارد:

دسته اول شرکتهای بسیار معروف که نیازی به توضیح کسب و کار خود ندارند. مثلا: با دیدن نام مایکروسافت همه متوجه حوزه کاری آن می شوند.

دسته دوم شرکت های کوچک که غالباً افراد آنها را نمی شناسند که چنین شرکت هایی باید کارشان را در یک یا دو جمله توضیح دهند بطور واضح، مشخص و شفاف

نمونه متن غلط: انجام پروژه های اتوماسیون

شکل صحیح این متن: با نصب دستگاه های هوشمند در کارخانه ها، به کارگران کمتری نیاز خواهید داشت.

و نکته پایانی در کارت ویزیت اینکه، از فونت های بسیار کوچک استفاده نکنید و همینطور از سایه و جلوه های فتوشاپ برای نوشته ها. هدف بازاریابی است نه طراحی و ….

۶- هدف از ایجاد کسب و کار یافتن مشتریان و ایجاد وفاداری در آنهاست تا بارها و بارها از ما خرید کنند. این مشتریان هستند که باعث ثروتمند شدن ما می شوند.

۷- تفاوت مشتری با خرید در چیست؟

خریدار صرفاً بصورت اتفاقی خرید می کند ولی مشتری فردی است که مکرراً از ما خرید می کند، ما را می شناسد و به کسب و کارمان وفادار است.

۸- متمایز ساختن بازار رقابتی با پیام بازاریابی چگونه است؟

خشک شویی لباس های گران قیمت و لباس های عروس را با نهایت دقت، در این صورت با انتخاب بخش کوچکی از بازار، از رقیبان متمایز شده اید.

که در این صورت بعید است شخصی لباس گرانقیمت خود را برای صرف هزینه های کمتر به رقبا بدهد.

و همینطور مثال دیگر: اگر خود را به عنوان حسابدار شرکت های وارات و صادرات معرفی کنید، صاحبان شرکت های بازرگانی بین شما و حسابداران معمولی تمایز قائل شده و شما را بر رقیبان ترجیح می دهند.

۹- اگر در صحبت های مشتریان و یا افرادی به واژه هایی مانند: ای کاش، حیف و ….. بر می خورید به سخنان آنها توجه کنید؛ زیرا احتمالاً فرصتی وجود دارد که بخوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

۱۰- برای تبلیغات ابتدا بر روی کوچکتر متمرکز شوید و سپس با کسب نتیجه گسترش یابید.

مثلاً: تبلیغات در روزنامه ابتدا کوچکترین؛ در صورت گرفتن بازده، اندازه های بزرگتر را بیازمائید.

ادامه دارد……..

 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

 

دیدگاه‌تان را بنویسید: