۵ قانون شبکه اجتماعی که باید بدانند

شبکه های اجتماعی می تونن جایگاه رهبران صنایع و تازه کارهای هر کسب و کار رو به هم نزدیک کنن – همچنین سئوکارهایی که بر روی ارائه خدمات سئو سایت کار می کنند و نیز مدیران شرکتهای چند ملیتی و صاحبان کسب و کارهای کوچک را.

پس چه فرقی بین کسی که ۵۰۰ فالوئر داره؟

دقیقاً ۵ کلید برای پاسخ به این سوال وجود داره – برای افزایش نفوذ به نحوی که بتونه استراتژی های کسب و کار شما را بهبود ببخشه.

  • محتوای باکیفیت تولید کنید.

از همه کار راحت تر اینه که ترکیب خوبی از محتوای افراد دیگر به وجود بیارید؛ یا اینکه افکار خودتون رو بنویسید.

شبکه اجتماعیاگر هدفتون یه بازار بین المللی یا جهانیه، پست هاتون رو ترجمه و به زبان های دیگر تکرار کنیم تا بتونین خودتون رو به تمام مناطق زمانی دنیا بشناسونین.

گشاده رو و فعال باشید.

در شبکه های اجتماعی مهمه که با مخاطبین در ارتباط باشین. مثلاً با شرکت در بخش های توئیتری یا نظردادن در پست های مرتبط در فیسبوک.

  • روی یک بازار گوشه ای خاص تمرکز کنید.

می تونین یه همه فن حریف باشید که همه جور محتوائی تو حوزه های مختلف تولید می کند.

یا اینکه تصمیم بگیرین رو یکی دو حوزه خاص تمرکز کنین.

بطور کلی، افرادی که روی یه حوزه تمرکز می کنن بیشتر از همه فن حریفا اهل گوش دادنن.

مهم نیست چه اتفاقی می افته، شما باید بتونین متمایز باشین و بهترین روش برای این کار اینه که یه موضوع مشخص داشته باشین.

  • از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارتان استفاده کنین و بالعکس.

وقتی که در شبکه های اجتماعی گذرونده می شه ممکنه به عنوان مزاحمی برای وظایف اصلی مربوط به کسب و کار دیده بشه. اما این تمام ماجرا نیست.

سعی کنین در شبکه های اجتماعی تمرکز کنین تا محصولات تون رو معرفی کنین.

اخبار و ایده هاتون رو مطرح کنین و بعد از اینکه در نتیجه کارهاتون دیده شدید، بازاریابی تون رو گسترش بدین.

رونق کسب و کار با شبکه های اجتماعی

شکستن مرزهای فروش

  • فرهنگ خاص هر شبکه اجتماعی را درک کنین.

هر کدام از شبکه های اجتماعی، فرهنگ خاص خودشون رو دارن که با پلتفرمشون مطابقت داره.

با بهترین کاربران به صورت اختصاصی برخورد می کنن تا اینکه دقیقاً یک محتوا رو در همه اونا به اشتراک بزارن.

با استفاده از هشتگ های توئیتر فالوئر بدست بیارید.

در فیسبوک به اطلاعات مهم و دارای منبع لینک بدین.

یه قانون کلی اینه که هر بیزنسی برای راه اندازی کسب و کار خود باید حداقل یه سایت و یه صفحه فیس بوک داشته باشه.

حضور در شبکه های اجتماعی دیگه به بخش اختیاری از برنامه بازاریابی شما نیست. پس برنامه شما چیه؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *