الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم Freshness یا همان الگوریتم سبز گوگل به معنی الگوریتم تغییر دهنده رتبه هست که هدفش تاکید بر بروزرسانی سایت با تولید محتوای جدید است.

الگوریتم FRESHNESS گوگل چیست؟

یکی دیگر از الگوریتمهای جدید گوگل، الگوریتم Freshness گوگل است که بسیار کم در مورد آن صحبت شده و میشه گفت تا حدودی هم مظلوم واقع شده است. این الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۰ توسط غول جستجوی دنیا طراحی و راه اندازی گردید.

نام اصلی این الگوریتم fresher results به معنی الگوریتم تغییر دهنده رتبه(رنکینگ) است که جالب است بدانید این نام از نام رسمی وبلاگ جستجو های داخلی گوگل گرفته شد.

روند کار الگوریتم FRESHNESS گوگل

این الگوریتم گوگل با دریافت فیدبک از الگوریتم کافئین گوگل (همانطور که می دانید کافئین گوگل علاوه بر امکان جستجوی زنده به کاربران، در هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود بروز رسانی می‌کند) نتایج جستجو را رتبه‌بندی نماید.

اولین بروزرسانی الگوریتم Freshness در ۳ نوامبر ۲۰۱۱ بود که تقریبا ۳۵% از جستجوها از طریق گوگل تحت تاثیر قرار گرفتند که این شوک غیرمنتظره ای به مدیران سایت ها و وبمسترها وارد کرد.

این بروزرسانی مدیران سایت ها را بر آن داشت تا بیشتر بر روی تولید محتوا و بازریابی محتوا تمرکز کنند؛ که امروز بسیار بازار این حوزه داغ و مورد اهمیت است.

هدف گوگل از انتشار و بروزرسانی الگوریتم FRESHNESS 

هدف اصلی کمپانی گوگل از بروز رسانی این الگوریتم، تاکید بر بروزرسانی سایت با تولید محتوای جدید (غیر کپی) است. بخصوص محتواهایی که مربوط می شود به اخبار و رویدادهای جدید (بروز – خبر داغ)، اخبار مربوط به افراد مشهود(بازیگران، فوتبالیست، خوانندگان و… در هر صنعت)، اخبار مربوط به سیاست کشور و مسائلی از این دست قبیل.

FRESHNESS الگوریتم سبز گوگل

الگوریتم Freshness گوگل
Freshness الگوریتم گوگل

با توجه به اینکه هدف گوگل از این همه تغییرات و بروزرسانی و الگوریتم های جدید این است که کاربران بیشتر به نتایج دلخواه خود از طریق جستجو در گوگل نزدیک باشند؛

دلیل گوگل برای محوریت سایت ها جهت نشر اینگونه محتواها این است که چون اصولاً افراد علاقه دارند که در مورد هر چیزی، آخرین اطلاعات را در مورد آن موضوع جستجو شده خود دریافت کنند.

صادقانه بخوایم بگین… بله واقعاً گوگل درست فکر می کنه و حق هم داره

برای مثال زمانیکه شخصی الگوریتم جدید گوگل را جستجو می کند، علاقه دارد که آخرین اخبار و جدیدترین الگوریتم ها به او ارائه شود.

از این رو محتوایی که تاریخ روز جاری یا دیروز بر روی آن قرار دارد و تعداد زیادی اشتراک گذاری داشته و اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، دارای سیگنال های تازگی بیشتری در مقایسه با داده ای است که هیچ گونه فعالیتی بر روی آن انجام نگرفته است دارای اولویت بیشتری برای رتبه بندی می باشند.

در مثالی دیگر از الگوریتم FRESHNESS گوگل

زمان انتخابات را در نظر بگیرید. همگان خواستار مطلع شدن از جدیدترین اخبار، حاشیه ها و آمار آراء هستند. بنابراین زمانیکه آخرین نتایج شمارش آراء در گوگل سرچ می شود، گوگل جدیدترین اخبار مربوط به آمار را به کاربر نشان می دهد.

نتیجه اینکه، سایت هایی که با فاصله زمانی بسیار اندکی نسبت به رقبا نتایج را به روز رسانی می کنند شانس بیشتری دارند که سایتشان در رتبه بالاتر از سایت رقبا در معرض دید کاربران بهنگام جستجو قرار گیرد.

کاربرد دیگر این مثال را می شود در زمینه اعلام برندگان یک مسابقه مثل فوتبال صادق دانست.

واقعاً الگوریتم Freshness گوگل یکی از بهترین الگوریتم های حال حاضر گوگل است که مدیران سایت ها را به تولید و بازاریابی محتوا وا داشته و همینطور مشاغل بسیاری در زمینه تولید محتوا بوجود آمده است.

الگوریتم FRESHNESS بر روی نتایج جستجو گوگل تاثیر می گذارد.

این الگوریتم جدید گوگل بسیار کاربردی است، و باعث شده که نتایج جستجوهای گوگل دقیق تر، بهتر و منطقی تر شود.

در پایان همه اینها، اگر مطابق با قوانین الگوریتم Freshness گوگل پیشروی کنید، قطعاً شاهد رشد بسزایی در سئو سایت خود خواهید بود. چه بسا که تیم کلید موفقیت در تمامی پروژه های سئو سایت خود از این قوانین پیروی می کند، که نمونه کارهای سئو  و قرارداد های سئو سایت ما گواهی این امر است.

نتیجه گیری

در الگوریتم Freshness گوگل، به تولید کننده های محتوای جدید و یونیک و همچنین فراهم کننده های اخبار تازه و مرتبط با موضع سایت ، پاداش داده می شد. پس تا می تونین خیلی سبز و به روز باشین.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *