خودآموز سئو ۲

دوره جامعع سئو خودآموز سئو ۲

دوره خودآموز سئو ۲ دومین دوره سئو از پکیج آموزشی خودآموز سئو با تدریس سئوکار محمد مرادی بعد از دوره خودآموز سئو ۱ می باشد که در این صفحه از سایت آکادمی کسب و کار کلید موفقیت می خواهیم به سرفصلها و جزئیات بیشتر از مباحث آموزشی این دوره سئو بپردازیم.

دوره خودآموز سئو ۲ در ۸ قسمت (۲۵ ویدئو) به مدت ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه فیلم آموزشی عملی و پروژه محور + ضمائم

سرفصل های دوره آموزشی خودآموز سئو ۲

  1. آموزش تحقیق کلمات کلیدی
  2. گوگل ترندز
  3. تولید محتوا و سئو محتوا
  4. LSI در سئو
  5. CTR در سئو
  6. آموزش فایل humans
  7. آموزش فایل Robots.txxt
  8. آموزش متاتگ های سئو

آپدیت آبان ۱۴۰۱

ویدئو اول: تحقیق کلمات کلیدی

ازین قسمت به بعد وارد بحث داغ، جذاب و شیرین تحقیق کلمات کلیدی که که اولین قدم در مسیر تولید محتوا و سئو محتوا هست می شیم.

پیدا کردن و انتخاب بهترین و تاثیرگذارترین کلمات کلیدی برای هر صفحه سایت یکی از استراتژی های مهم و قوی در سئو سایت هست.

همونطور که می دونین پیشروی سایت با دونستن کلمات کلیدی هدفی که می خوایم روش کار کنیم و در گوگل بالا بیایم یه امری قطعی و ضروریه؛ بنابراین در این فیلم آموزش سئو که از دوره جامع آموزشی خودآموز سئو هست شما ۴ روش جذاب، ناب و ابتکاری رو با کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای پیدا کردن کلمات هدف هر صفحه و همچنین ایده هایی برای تولید محتوا در سایت یاد می گیرین که از هر کدوم از اونها می تونین بی شمار موضوع و کلمه کلیدی پرسرچ و پرطرفدار جهت تولید محتوا استخراج کنین.

همچنین زین پس راحت تر می تونین کلیدواژه های هدف فیلد کاری خودتون رو در میون اینکه کدومها در گوگل بیشتر سرچ می شن، کدومها نزد کاربران محبوبتر هستن و کدوم ها دغدغه ذهن کاربران هستش، دسترسی پیدا کنین.

Google Trends یکی از ابزارهای گوگل به معنی رونده. ابزاریه برای نمایش میزان جستجوی کلیدواژه های مختلف در سرچ گوگل
حالا که تو مرحله قبلی اومدیم و کار تحقیق کلمات کلیدی رو انجام دادیم، الان نوبت به این می رسه که با کمک ابزار گوگل ترندز میزان محبوبیت این کلمات یافت شده در گوگل رو ببینیم (البته آمار ۱۰۰% درست و واقعی نیست ولی قابل اتکاست).

در گوگل ترندز شما براحتی می تونین چند کلیدواژه هدف رو بر اساس میزان رقابت جستجو و همینطور میزان محبوبیت در بین کاربران بهنگام سرچ در گوگل با هم مقایسه کنین، و این مقایسه رو بر اساس موقعیت جغرافیائی (شهر، کشور هدف و دسته بندی های مختلف کاری سایتتون) فیلتر کنین.

اگر قصد پیدا کردن کلمات کلیدی هدف برای سایت تون رو دارین و همینطور اگه می خواین با توجه به موضوع سایت خودتون محتوائی رو منتشر کنین و در انتخاب و تمرکز بر یکی از کلیدواژه هدف سردرگم موندین، می تونین با کمک این ابزار این مشکل رو تا حدودی حل کنین. این ویدئو در واقع مرتبط و مکمل ویدئو آموزشی قبلی “روش های پیدا کردن کلمات کلیدی سایت” هستش.


ویدئو سوم: تولید محتوا و سئو محتوا + ایده هایی برای تولید محتوا

امروزه دیگه هر وبمستر و مدیر کسب و کاری چه در فضای وبسایت و چه در سوشیال ها مثل اینستاگرام، لینکدین و … می دونه که یکی از بارزترین و موثرترین ارکان اصلی سایت که می تونه هم براش بازدید بیاره و هم فروش بهمراه داشته باشه، بحت تولید محتواست.

در همین راستا تو این فیلم آموزشی سئو از خودآموز سئو ۲ روش هایی رو برای تولید محتواهای جذاب تو سایت معرفی کردم که علارقم اینکه پرمخاطب و پرسرچ هستن تو گوگل، می تونه براتون هم بازدید بیاره و هم ورودی سایتتون از گوگل رو افزایش بده.

این قسمت که شما ۱۷ فیلم آموزشی عملی و پروژه محور هست، من چند شیوه جذاب در مقوله بحث شیرین و پرچالش تولید محتوا مطرح کردم که با فراگیری اونها می آموزین چطور دقیقاً:

  • محتواهایی که کاربران بدنبال اونها هستن؟!
  • محتواهایی که بیشتر در مورد اونها سوال دارن؟!
  • محتواهایی که بدنبال پاسخ براشون هستن؟!
  • محتواهایی که بیشترین سرچ در گوگل رو دارند؟!
  • محتواهایی که جذاب و پرمخاطب هستن؟!

رو پیدا و در سایت خودتون به عنوان یک مطلب جدید منتشر کنین. (خیل جالب و خفنه)

صفحه اول گوگل با تولید محتوا و سئو محتوا

حالا که با روش های جدید و ابتکاری تولید محتوا در سایت آشنا شدین و ذهنیت و دیدتون نسبت به خلاقیت و ابتکار در تولید محتوا باز شد، نوبت به این می رسه که محتواهای تولید شده رو نزد گوگل سئو کنین تا در آینده باعث افزایش بازدید سایت و ورودی از گوگل بشن (سئو محتوا).

ایده هایی برای تولید محتوا و سئو محتوا

اینقدر لذت بخشه که شما یه محتوایی رو در سایت بارگذاری می کنین و با روش ها و تکنیک های سئو گفته شده این دوره آموزشی سئو، هر چند روز شاهد رشد و گاهاً نزول که طبیعی است در گوگل باشین. اینکه الان صفحه ۱۲ هست، دو روز بعد میاد صفحه ۱۰ و همینطور این مسیر تکامل تا صفحه اول رو با چشمهای خودتون می تونین نظاره گر باشین.(البته در کنار سایر پارامترهای سئو)

البته در این مسیر مسلماً چالش ها، خطرات و رقیبان بسیاری وجود داره که باید با اونها مبارزه کنین و بجنگین تا پیروز بشین. مثلاً اومدین صفحه سوم و الان بیشتر از یکماه هست STOP خوردین و یا دائماً در حال جابجایی رتبه هستین؛ امروز صفحه دوم و چند ساعت بعد یا فردا صفحه سوم و یا چهارم و…….. بهرحال اینها زیبایی سئو هست.

در نهایت با سختکوشی، خلاقیت و آموزه های این بخش می آموزین چطور از قدرت تولید محتوا و سئو محتوا برای رسوندن سایت تون به صفحه اول گوگل نهایت استفاده رو ببرین.

چون دیگه الان شما نقشه موفقیت سئو سایت خودتون رو دارین.

من محمد مرادی مدرس این دوره سئو خودآموز سئو ۲ تو این قسمت اومدم ابتدا روش هایی رو برای پیدا کردن ایده و موضوع در خصوص تولید محتوا در سایت گفتم.

بعد اومدم با توجه به انتخاب عنوان و وموضوع، تولید محتوا کردم. بطور کاملاً عملی و پروژه محور از صفر تا ۱۰۰ در خصوص یک عنوان انتخابی تولید محتوا کردم که هم اکنون در سایت آکادمی کلید موفقیت هم موجوده؛ بعد بر روی کلمه کلیدی هدف صفحه سئو کردم، لینکسازی داخلی و خارجی انجام دادم، تنظیمات سئو صفحه مربوط به عنوان سئو و متاتگ توضیحات رو انجام دادم. در واقع تمام پروسه های عنوان نویسی، تولید محتوا، سئو محتوا، تنظیمات سئو صفحه، لینک به منابع خارجی و همینطور لینکسازی در محتوا بطور کاملاً عملی و پروژه محور به تصویر کشیده شد.

در ادامه در خصوص استفاده صحیح از لینک به منابع خارجی در محتوا و تاثیر اون در سئو محتوا در ۲ ویدئو جداگانه بطور مفصل پرداختم.

در یک ویدئو اختصاصی به مبحث زامبی پیج در سایت (صفحات زامبی) پرداختم که این یکی از مواردی هست که اگر زود کشف نشود و مرتفع نگردد، در آینده به سئو سایت تون لطمه وارد می شه و جلوی رشد سایت رو خواهد گرفت. همچنین منحصراً به بحث شیرین تولید محتواهای آسمان خراش و همچنین سئو اینگونه محتوا پرداخته شد و عملاً به نشان داده شد که ما چطور تاثیرات مثبتی از اینگونه محتواها در سئو گرفتیم.

سپس یکسری ایده برای عنوان نویسی بهتون یاد دادم، عنوان هایی که حالت عمومی دارن و بسیار پرسرچ و پرطرفدار هستن نزد کاربران در گوگل که می تونه براتون بازدید بسیار زیادی بیاره بشرطی که سئو کنین و بیارین صفحه اول گوگل. در واقع این قسمت مربوط می شه به افزایش بازدید سایت و ورودی از گوگل با کمک تولید محتوا و سئو محتوا

در پایان هم یه جمع بندی کردم و یکسری نکات کاربردی و کلیدی در خصوص تولید محتوا و سئو محتوا رو بعنوان فوت کوزه گری خدمتتون گفتم که امیدوارم نهایت استفاده از اونها رو ببرین.

اهم مواردی که در بحث تولید محتوا و سئو محتوا پوشش داده شد.

  1. ایده تولید محتوا و سئو محتواهای مقایسه ای
  2. ایده تولید محتوا و سئو محتوا با عکس
  3. ایده تولید محتواهایی که محبوب هستن و بازدید سایتت رو افزایش می دن
  4. ایده تولید محتوا و سئو محتواهای پرسش و پاسخ
  5. ایده تولید محتوا و سئو محتواهای قدیمی سایت
  6. ایده تولید محتوا و سئو محتوای آسمان خراش
  7. نکته هایی برای افزایش بازدید و افزایش ورودی سایت از گوگل
  8. ایده تولید محتوا و سئو محتوا با تارگت کردن برای روی کلمات کلیدی هدف
  9. سئو محتوا با لینک به منابع خارجی در محتوا + قوانین، تکنیک ها و ترفندها
  10. زامبی پیج (صفحات زامبی سایت) + نحوه پیدا کردن و حل مشکلات آنها


ویدئو چهارم: استفاده از قدرت LSi در سئو محتوا سایت

تو این ویدئو آموزشی به بحث شیرین و تکنیکال LSI و چگونگی استفاده درست و بهینه از اون در افزایش سئو و افزایش رتبه و جایگاه صفحه هدف با توجه به کلمات کلیدی در گوگل پرداختم.

ال اس آی یکی از روش های تشخیص گوگل برای مرتبط بودن عنوان با محتوای هر صفحه هست، که اگه با دانش و اطلاعات کامل و فنی ازش در محتوای خودتون استفاده کنین بشدت روند سئو محتوا صفحات هدف سایت رو براتون تسهیل می کنه.


ویدئو پنجم: CTR سایت

تو این ویدئو به مقوله CTR که عبارت است از تعداد نمایش سایت + نرخ کلیک، می پردازیم.

فرمول محاسبه CTR سایت برای یک کلمه کلیدی: هر چه تعداد نمایش سایت ما بهنگام جستجوی کاربران و همینطور تعداد دفعات کلیک اونها به سایت ما بیشتر باشه، اونوقت Ctr سایتمون نزد گوگل افزایش پیدا می کنه؛ بخصوص تعداد کلیک به ازای هر نمایش که بسیار مهم و حیاتیه. چرا که این باعث افزایش ارتقاء جایگاه اون کلمات جستجو شده در گوگل برای سایتمون می شه.

بطور مفصل به این مقوله مهم و حیاتی در امر سئو سایت پرداخته شده و همینطور معیارها، روش ها و قوانین موثر در این مسیر را مورد بطور کاملاً عملی و پروژه محور بررسی قرار دادیم.

ویدئو ششم: آموزش فایل humans

فایل humans.txt یک فایل متنی هست که به مدیران سایتها این امکان رو میده که افرادی که در پشت صحنه یک سایت حضور فعالی دارن و یا در راه اندازی اون شرکت کردن، خودشون رو به گوگل معرفی کنن.

تو این فیلم آموزشی سئو که بهمراه یک فایل ضمائم است شما آموزش کامل ساخت این فایل ارزشمند و نحوه بارگذاریش در سایت و تاثیرش در سئو رو یاد می گیرین.

عملکرد این فایل درست مثل پایان فیلم ها و سریال ها که به معرفی کارگردان، نویسنده، بازیگران و…. می پردازن هست.

ویدئو هفتم: آموزش فایل Robots

تو این قسمت به آموزش فایل Robots.txt که وجود این فایل نقش مهمی برای سایت داره می پردازیم.

نقش اصلی این فایل در محدود کردن دسترسی ربات های موتورهای جستجو منجمله گوگل به بخش های مختلف سایت است.

حتماً براتون پیش اومده که بخواین یه صفحه یا فایل یا حتی بخشی از سایت، در گوگل ایندکس شه؛ در اینجا این نوید رو خدمتتون عرض کنم که این امکان هم اکنون با ایجاد فایل Robots.txt براتون فراهم شده.

این دوره شامل یک فیلم آموزش عملی کار با فایل Robots و ۲ فایل حاوی دستورات و کدهای مربوطه می باشد.

ویدئو هشتم: آموزش کار با دستورات متاتگ های مهم سئو

  • چقدر با متاتگ های مخصوص سئو آشنا هستین؟
  • آیا از متاتگ های سئو تو سایت تون استفاده می کنین؟
  • از تاثیرات متاتگ های ویژه سئو بر روی سئو وب سایت تون آگاهی دارین؟

این قسمت از دوره آموزش سئو خودآموز ۲ اختصاص پیدا کرده به معرفی و آموزش عملی کار با متاتگ های سئو که هر وبسایتی که می خواد در سئو پیشروی بلند مدتی داشته باشه خیلی خوبه که از این دستورات در سورس استفاده کنه. این فیلم آموزشی بهمراه ۲ فایل حاوی دستورات لازم می باشد شما رو با پرکاربردترین و موثرترین متاتگ هایی که در سئو سایت موثر و الزامی هستند و همینطور با نحوه ایجاد اونها آشنا می کنه.

دانلود فایل به ازای پرداخت
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *