جستجو کلمات کلیدی سایت

جستجو کلمات کلیدی سایت

قبل از اینکه سئو یا همون بهینه سازی سایت رو شروع کنیم باید بدونیم برای چه کلماتی می خوایم رتبه داشته باشیم. جستجو کلمات کلیدی شامل ابزارهای مختلفی هست و بسته به اینکه پروژه سئو شما چقدر بزرگه، اینکار ممکنه چند هفته طول بکشه.

من محمد مرادی مدیر تیم سئو سایت کلید موفقیت چیزی که الان در برگی دیگه از آموزش رایگان سئو می خوام پوشش بدم اینه که یه استراتژی کلمه کلیدی وجود داره که قبل ازاینکه به سمت جلو حرکت کنیم باید اونو انتخاب کنیم.

آکادمی کسب و کار اینترنتی کلید موفقیت به عنوان بزرگترین مرجع آموزش کسب و کارهای اینترنتی در سراسر کشور آموزش سئو فوق حرفه ای محمد مرادی را به شما پیشنهاد می‌دهد، شما با یادگیری این آموزش می توانید به داشن سئویی خودتون اضافه کنین و از طریق وبسایت با کمک سئو به درآمد بسیار دست پیدا کنین.

استراتژی جستجو کلمات کلیدی با رویکرد Fat head

این رویکرد زمانیه که بخواید سایت خودتون رو برای یک یا چند کلمه که حجم جستجوی بالایی دارن سئو کنین.

بنابراین برای فروشگاه اینترنتی که ما می خوایم بسازیم می تونیم کلمه کلیدی فروشگاه کیک رو امتحان کنیم. برای این عبارت ترافیک زیادی وارد سایت می شه اگه بتونیم رتبه خوبی برای اون داشته باشیم می تونیم هزاران بازدید رو توی ماه به سایت جذب کنیم.

بخش عالی در مورد استراتژی Fat head اینه که به لیست عظیمی از کلمات کلیدی نیاز ندارین که بخواین همیشه اون رو بهینه سازی (سئو) کنین، شما یک کلیدواژه دارین و همه متن ها و صفحات تون در مورد اون کلمه هستن. عیب این روش اینه که رتبه بندی برای کلمه عمومی سخت تره؛ چون هزاران سایت دیگه وجود داره که تلاش می کنن برای کلمه فروشگاه کیک رتبه ای داشته باشن.

چیزی که راحت تره رویکرد کلمات کلیدی دم دراز یا همون بلند هست.

این رویکرد رو زمانیکه دسته ای کلمات جستجو که محبوبیت کمتری دارن و در عین حال رقابت کمتری هم بر روی اون هست انتخاب می کنید. بنابراین بجای اینکه تلاش کنید برای کلمه کلیدی فروشگاه کیک رتبه ای داشته باشین می تونیم بر روی رتبه بندی کلمه فروشگاه کیک در Car Pinteria تلاش کنیم، یا فروشگاه کیک و گان، غذا برای مهمانی تولد در کارپنتر.

تمامی اینها بنظر کلمات کوچکتری هستن و نوشتن مقاله یا ایجاد بخشی در سایت برای هر کدام از این کلمات کمی به زمان نیاز داره. از اونجایی که این کلمات خاص هستن رقابت کمتری روی اونها وجود داره، این موضوع به این معنیه که رتبه بندی برای اون ها راحت تره.

بطور کلی رویکرد کلمات کلیدی دنباله دار بعد از آغاز کار بسیار راحت تر خواهد بود. بعد از اینکه برای یه کلمه دنباله بلند رتبه بدست آوردید می تونین کارتون رو در استراتژی Fat head بعنوان جستجو کلمات کلیدی آغاز کنین. بنابراین وقتی سایت تون رو ایجاد می کنین مگر اینکه رتبه خوبی در حال حاضر داشته باشین بهتره روی کلمات کلیدی دنباله دار(دم دراز) تمرکز کنید که سوالات خاصی که مخاطبان دارن رو هدف قرار می ده – این رویکرد راحت تری نسبت به رتبه بندی برای واژه عمومی هست.

پیشنهاد خرید محصول: فیلم آموزشی تحقیق کلمات کلیدی

ما قصد داریم عمدتاً روی جنبه های فنی سئو در داخل وردپرس تمرکز کنیم. اما برخی از فاکتورهای فنی خارج از وردپرس هم هست که برای سئو و بهینه سازی باید مطمئن شوید که همه چیز به خوبی مدنظر قرار گرفته.

  • فاکتور اول: سرعت

موتورهای جستجو سایت شما را بر اساس سرعتش جریمه می کنن، اون ها می دونن که سرعت کمتر تجربه کاربری پایین تری ایجاد می کنه. هر چقدر سایت شما کندتر باشه مردم بیشتر ناامید و خسته می شن و سایت رو ترک می کنن. اگر بارگذاری سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشه ممکنه ۲۵% از ترافیک سایت تون رو از دست بدین. مردم سایت های کند رو دوست ندارن.

پیشنهاد ویژه برای شما: افزایش سرعت ایندکس مطالب سایت در گوگل

بهمین خاطر موتورهای جستجو تلاش می کنن سایت های سریع رو نشون بدن، برای این منظور حتما اطمینان حاصل کنین که یه هاست خوب و باکیفیت دارین. هاست های بی کیفیت روی سرورهای ضعیف هستن و سایت شما هم روی اونها بارگذاری می شه که کند هستن. مهم نیست که سایر بخش های سایت رو چقدر بهینه سازی کرده باشین، در این شرایط همیشه سایت کندی خواهید داشت.

بهمین خاطر باید مطمئن شوید که هاست بی کیفیت خریداری نمی کنید. خرید هاست نت افراز با تخفیف

  • فاکتور دوم: امنیت

موتورهای جستجو در حال حاضر سایت هایی که از طریق SSL اجرا می شن رو بیشتر نشون می دن – بنابراین اگر گواهینامه امنیتی برای سایت داشته باشین می تونین از این گزینه هم به نفع خودتون استفاده کنین.

پیشنهاد ویژه مطالعه: ۴ سایت معتبر برای دریافت گواهینامه ssl رایگان

با محبوب شدن سایت Lets Encrypt برخی از هاست ها SSL رو بصورت رایگان ارائه می دن. ببیشتر هاست ها این گزینه رو بصورت رایگان یا خیلی ارزون تنظیم می کنن.

چند مورد فاکتور جزئی هم وجود داره مثل اینکه:

  • چند وقته دامنه رو دارید؟
  • چند وقتته که دامنه فعاله؟

اما معمولاً عناصری مقل این ها ارزش صرف زمان زیاد رو ندارن، چون این ها ارزش کمی دارن. بنابراین من ترجیح می دم وقتم رو به نوشتن محتوای خوب و به دست آوردن لینک اختصاصی با کمک استراتژی لینک بیلدینگ بدم که برای رتبه بندی سایت بهتر و مفیدتر است.

بخشی از استراتژی جستجو کلمات کلیدی سئو سایت شما، به احتمال زیاد نوشتن مقاله و تولید محتوا در سایته که می شه اونها رو بر اساس برچسب و دسته بندی گروه بندی کرد. این گروه بندی توسط گوگل قابل مروره.

یکی از اشتباهاتی که من اغلب با اون مواجه می شم زمانیکه افراد می خوان برای همه چیز رتبه داشته باشن و تنها موتورهای جستجو رو با رقابت کردن با خودشون سردرگم می کنن.

مثلاً در به پستی از سایت می بینیم که دسته بندی بنام رسپی ها وجود داره و برچسب هم رسپیه – گوگل در این شرایط نمی دونه کدوم رو برای کاربر ارساله کنه!؟؟ بهمین خاطر شما بعضی از کاربرا رو در یک صفحه و برخیشون رو روی صفحه دیگه مشاهده می کنین. احتمالاً آمار سایت هم جذاب و گیرا نمیاد، چون کاربرا و کار شما برای بهینه سازی صفحات فرود رو ۲ برابر می کنن. در این شرایط رسپی بعنوان دسته بندی برای من خوبه – پس دسته بندی رو نگه می دارم و برچسب رو حذف می کنم.

امیدواریم از مقاله جستجو کلمات کلیدی نهایت استفاده رو برده باشین، اگر سوالی دارین می تونین در نظرات پایین فحه مطرح کنین.

در فیلم آموزشی از انجام زنده ۳ پروژه سئو چند نمونه استراتژی عملی سئو پیاده سازی شده می تونین مشاهده کنین.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *