بهترین شبکه های اجتماعی برای شما کدامند؟

سلام.

من محمد مرادی از تیم کلید موفقیت امروز می خوام در مورد شبکه های اجتماعی صحبت کنم.

تعداد شبکه های اجتماعی بسیار زیاده و مهمه که در مورد هر کدام اطلاعاتی داشته باشیم.

علاه بر این، شبکه های اجتماعی کوچکتری هم وجود دارند که ممکنه برای کسب و کار شما ارزشمند باشند.

بهترین شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار شما کدامند؟

در این قسمت تعدادی از این شبکه های اجتماعی رو به شما معرفی می کنم تا بتونین مناسب ترین رو برای خودتون انتخاب کنید.

وقتی شبکه های اجتماعی مختلف رو بشناسید می تونین اونها رو دسته بندی کنین تا بتونین تمرکز خودتون رو بر روی مناسب ترین اونها قرار بدین.

ابتدا با شبکه های اجتماعی پرطرفدار شروع می کنم مثل:

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • گوگل پلاس 
  • لینکدین

که دارای بیشترین کاربر هستند.

فروش حرفه ای با شبکه های اجتماعی

فیسبوک به تنهایی دارای میلیاردها کاربر در سراسر دنیاست.

پس احتمال اینکه مشتریان شما از این شبکه های اجتماعی استفاده کنند خیلی زیاده.

بهترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی شما کدامند؟

پس اگر کسب و کاری رو راه انداختید یا در شروع راه اندازی کسب و کار هستید بهتره در این شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشین.

با این حال، شبکه هایی هم وجود دارند که مختص به یک صنعت یا حوزه خاص هستند.

این شبکه ها موضوعات خاص رو برای مخاطبان خاص پوشش می دهند و نگاه جزئی تری به یک موضوع خاص دارند که برای مثال:

  • وبسایت TripAdvisor مختص افرادی است که زیاد سفر می کنند.
  • وب سایت opentable مناب افرادی است که زیاد به رستوران می روند.

وبسایتهای بسیاری وجود دارند که هر کدام حوزه های مختلفی رو پوشش می دهند.

و شما هم می توانید با کمی جستجو در گوگل وبسایت مناسب کسب و کار خودتون رو پیدا کنین.

البته ممکنه تعداد اعضای این وبسایتها محدود باشه.

اما این اعضاء دقیقاً همون افرادی هستند که شما بدنبال اونها هستید.

با این حال موضوع دیگری رو هم باید در نظر بگیرید و اون هدف هر کدام از این شبکه های اجتماعی هست.

انواع شبکه های اجتماعی برای محیط کسب و کار

مثلاً بعضی شبکه های اجتماعی بیشتر برای روابط شخصی استفاده می شوند.

بعضی دیگر هم برای به اشتراک گذاری محتوا و تعدادی هم برای شبکه های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

بهتره این موارد رو بیشتر بررسی کنیم.

شبکه های اجتماعی به منظور برقراری ارتباط با دوستان و خانواده مورد استفاده قرار می گیرند.

شبکه های اجتماعی

اما امکان ایجاد و رونق کسب و کار هم در اونها وجود داره و افراد این شبکه ها به گفتگو در خصوص محصولات و خدمات می پردازند.

کافیه محتوای اونها رو بشناسید که یعنی بروزرسانی شما باید ساده، جالب و مفید باشه و نه تبلیغاتی.

مثلاً اگه صاحب یک لباس فروشی هستین می تونین تصاویری در این خصوص پست کنین.

و این تصاویر شما ممکنه توسط افراد دیگه به اشتراک گذاشته بشه و کسب و کار شما به دیگران نیز معرفی بشه.

شبکه های اشتراک گذاری محتوا اطلاعات موردنیاز مشتریان رو در اختیارشون می زارند؛ محتوائی مثل:

  • حقایق
  • اعداد و رقم
  • تصاویر
  • نظرات
  • و موارد مثل این.

مثلاً فروشگاه های لباس می تونن نحوه پوشیدن لباس های مختلف رو در یوتیوب به اشراک بزارند و یا تصاویری از لباس های بیرونی رو در پینترست پست کنند.

اهداف بهترین شبکه های اجتماعی در  کسب و کار

هدف شبکه های حرفه ای دنیای کسب و کار و جذب افرادی است که به دنبال شبکه های مختلف و یا در جستجوی کار و استخدام افراد هستند.

نکته مهم اینه که محتوای هر شبکه رو بخوبی بشناسید.

هدف شما ممکنه تنها معرفی کسب و کارتون نباشه.

ممکنه بخواید افرادی رو استخدام کنین.

افزایش فروش با شبکه های اجتماعیاز طرف دیگر اگر کسب و کار شما گسترده تر هست می تونین محصولات و خدمات خودتون رو برای افراد حرفه ای در زمینه کاری خودتون تبلیغ کنین.

بنابراین نکته مم اینه که هدف هر شبکه اجتماعی رو بخوبی درک کنین و افرادی که در این شبکه ها فعالیت می کنند رو بشناسید.

 

شبکه های اجتماعی بزرگ مثل:

فیسبوک، توئیتر، لینکدین و یوتیوب و …. دارای بیشترین تعداد کاربر هستند و می توانید افراد زیادی رو در اونها پیدا کنین.

علاوه بر این شبکه های کوچکتری هم وجود دارند که نگاه جزئی تری به نیازهای افراد دارند و افراد می تونن محصولات و خدمات مورد علاقه خودشون رو در اونجا پیدا کنند.

شبکه های اجتماعی مختلف رو بررسی کنید و ببینید که افرد چطور از اونها استفاده می کنند.

این به شما کمک می کنه تا بدونین چطور در مکالمات شرکت کنید و اینکه چه محتوائی رو به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *