ثبت نام در شبکه های اجتماعی

ثبت نام در شبکه های اجتماعی

در یکی دیگر از مقالات آموزشی کلید کسب و کار از وبسایت کلید موفقیت در راستای سئو سایت باز هم به شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر افزایش فروش، رونق کسب و کار و بهبود وضعیت سئو سایت خواهیم پرداخت.

رسانه های اجتماعی فرصت های خوبی برای کسب و کار ارائه می دهند که البته این امر ممکنه کمی پیچیده باشه.

برای اینکه بتونید در این خصوص برنامه ای برای خودتون ایجد کنید ابتدا باید اهداف تجاری خودتون رو مشخص کنید.

حالا می دونید که از رسانه های اجتماعی چه انتظاری باید داشته باشید.

خب، تعداد سایتهای رسانه های اجتماعی بسیار زیاد هستند و برای رسیدن به اهداف مختلف به طرق مختلفی می تونید از اونها استفاده کنین.

اما قبل از اینکه در این وبسایتها ثبت نام کنید و مطالبی رو به اشتراک بزارید، با یک سوال آسان تر شروع می کنیم.

هدف شما جهت استفاده از رسانه های اجتماعی چیه؟

شما می خواهید از یک راه سریع تر برای پاسخ به پرسش های مشتریان استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی ممکنه یک راه ارتباطی با مشتریان پیشین شما باشه که اونها رو برای خرید بیشتر از شما تشویق می کنه.

و شاید هم می خواهید کسب و کار خودتون رو از طریق یافتن افراد جدیدی که ممکنه در آینده جزو مشتریان شما باشند ارتقاء بدید.

و اینها نمونه هایی از اهدافی بودند که از طریق حضور در رسانه های اجتماعی بدست می آید. البته نمونه های بیشتری هم وجود دارند.

آموزش تصویری ثبت نام و ساخت حساب کاربری در شبکه اجتماعی

فرض کنید فروشگاه تون رو به تازگی افتتاح کردید و می خواهید مشتریان بیشتری رو به فروشگاه بیارید. این کار نیازمند بکارگیری واژگانی مصطلح است تا بتوانید افراد بیشتری رو جذب کنید.

پس اولین هدف اینه که افراد رو نسبت به کسب و کار خودتون آگاه کنید. این هدف به شما کمک می کنه تا در دنبال کردن راه های بعدی موفق باشید.

شبکه های اجتماعی

شما به عنوان یک استارتر باید چیزهای جالبی برای گفتن داشته باشید و باید افرادی رو پیدا کنین تا این مطالب رو به اونها بگید.

از اونجایی که در تلاشید افرادی رو پیدا کنید که تابحال در مورد شما چیزی نشنیده اند ابتدا باید علاقمندی های اونها رو پیدا کنید و ببینید احتمالاً به چه مطالبی واکنش نشون می دن.

تعداد شبکه های اجتماعی بسیار زیاد هستند.

آگاهی از اهداف تجاری و نحوه بکارگیری شبکه های اجتماعی در استراتژی خود به شما کمک می کنه تا شبکه اجتماعی مناسب رو برای خودتون پیدا کنین.

وقتی شبکه اجتماعی موردنظر رو انتخاب کردید سپس باید در اون شبکه حضور پیدا کنید.

شبکه های اجتماعی تفاوت هایی با هم دارند، اما اشتراکاتی هم در بین اونها پیدا می شه.

اول اینکه بین شبکه های اجتماعی تجاری و شبکه های شخصی تفاوت هایی وجود داره.

مثلاً: شما در صفحه شخصی فیسبوک خودتون می تونید محتوای موردنظر رو با دوستان و خانواده به اشتراک بزارید.

با این حال، پلتفرم هایی هم برای کسب و کار وجود دارند.

شبکه های دیگه ای هم هستند که صفحات شخصی یا تجاری اونها هیچ تفاوتی با هم ندارند.

شبکه های اجتماعی و چگونگی عضویت و فعالیت در آن ها

قبل از اینکه ثبت نام را شروع کنید ببینید که آیا شبکه موردنظر شما بین صفحات شخصی و تجاری تمایزی قائل هستند یا نه.

مطمئن بشید که گزینه درست رو انتخاب می کنید.

وقتی صفحه موردنظر رو پیدا کردید حالا نوبت به ثبت نام هست که به معنای ایجاد یک حساب کاربری است.

برای این کار بهتره از ایمیل خودتون استفاده کنید تا بتونید حساب های شخصی و حرفه ای خودتون رو از هم جدا کنین.

سپس اطلاعات خودتون رو وارد کنید.

گرچه شبکه های اجتماعی با هم متفاوت هستند اما اشتراکاتی هم با هم دارند مانند:

  • نام تجاری
  • توضیحاتی در مورد خود و حرفه خود
  • آدرس پستی
  • پست الکترونیکی و شماره تماس
  • این اطلاعات جزء استانداردهاست.

اما ممکنه بتونید لوگوری تجاری خودتون رو هم بارگذاری کنید.

بسیاری از شبکه های اجتماعی از این اطلاعات برای ساخت پروفایل شما استفاده می کنند. که به معنای صفحه اول شما در داخل یک شبکه است.

هر یک از شبکه های اجتماعی خدمات مختلفی رو ارائه می دن، پس بهتره با در نظر گرفتن اهدافتون گزینه های مختلف رو بررسی کنید.

رونق کسب و کار با شبکه های اجتمای

به یاد داشته باشید که از چه لحنی می خواهید استفاده کنید؟

و اینکه از چه اهدافی می خواهید پشتیبانی کنید؟

این امر در مواقع مختلفی به شما کمک می کنه.

مثل:

  • توضیحات کسب و کار شما
  • محصولات
  • تصاویر و فیلم های محصولات
  • و همچنین شخصی سازی صفحه پروفایل با تصویر پیش زمینه.

صفحه پروفایل چیست؟

صفحه پروفایل محلی است که در اون محتوای خودتون رو به اشتراک می زارید، به مکالمه می پردازید و فعالیت های خودتون رو نمایش می دید. تمامی این اطلاعات برای افرادی که از صفحه شما دیدن می کنن قابل دسترسی خواهد بود.

اطلاعاتی از جمله پست ها و اشتراک گذاریها و همچنین نظرات و فعالیتهایی که انجام دادید همی برای دیگران فایل مشاهده هستند.

این باعث می شه تا تاریخچه کسب و کارتون رو به صورت مجازی در اختیار داشته باشید.

فراموش نکنید که موتورهای جستجو به بسیاری از صفحات پروفایل دسترسی دارند.

پس هر چه محتوای بهتری رو به اشتراک بزارید احتمال اینکه افراد بتونن از طریق موتورهای جستجو، صفحه شما رو پیدا کنن افزایش پیدا می کنه.

اگر افراد شما رو از طریق موتور جستجو و یا یکی از پست های شما پیدا کنن احتمالش زیاده که بر روی صفحه پروفایل شما کلیک کنند و توضیحاتی در مورد شما و محصولات و خدمات شما بخوانند.

حتی ممکنه با شما تعامل کنند و جزء مشتریان شما قرار بگیرند.

در بسیاری از شبکه های اجتماعی امکان ارائه تبلیغات و یا امکانات ویژه وجود داره.

شکستن مرزهای فروش

مثلاً می تونید با پرداخت یک مبلغ مشخص ببینید که چه کسانی از پروفایل شما بازدید کردند و یا اینکه محتوای خودتون رو برای گروه خاصی از افراد ارسال کنید.

امکانات پولی موجود در شبکه های اجتماعی خودتون رو بررسی کنید و ببینید که برای شما کارآمد هستند یا خیر؟

حضور در یک شبکه اجتماعی و همچنین تعیین اهداف بخش مهمی از موفقیت شما در شبکه های اجتماعی رو تشکیل می دن.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *