تکنیک های افزایش فروش و بازاریابی

تکنیک های افزایش فروش و بازاریابی

فروش مقوله ای همیشه جذاب و در عین حال پرچالش برای همه کسب و کارها چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی بوده و هست.

کلید موفقیت کسب و کار در افزایش فروش و بازاریابی است.

در این صفحه از کلید کسب و کار آکادمی کسب و کار اینترنتی کلید موفقیت می خواهیم روش ها و تکنیک های افزایش فروش و بازاریابی را ارائه دهیم که با بکارگرفتن آنها هر بیزنسی می تونه تحولی شگرفت در افزایش فروش خودش رقم بزنه. بخصوص افزایش فروش از طریق سایت

برای افزایش فروش یکسری موارد رو بیشتر از تعهد فروش ارائه بدیم:

۱- پشتیبانی ۷ ماهه ولی عملاً مثلا ۱ ساله یا بینهایت و…

۲- اگر دوره ای برگزاری کردیم مثل آموزش سئو یا آموزش طراحی سایت، یه نرم افزار سئو رایگان، یه هاست و دامنه رایگان و…. بدیم؛ کلاً سعی بشه در راستای اون دوره آموزشی چیزی رایگان هدیه بدیم.

ما در سایت کلید موفقیت به خریداران پکیج آموزشی سئو خودآموز سئو علاوه بر پشتیبانی مادام، ۷ روز ضمانت بازگشت وجه، عضویت در گروه VIP پرسش و پاسخ، یه هدیه کتاب رازهای سئو در ۱۲ هفته هم داریم.

۳- برای تعیین قیمت محصول می شه میانگین (حد متوسط) قیمت محصولات رقبا را ملاک قرار داد.

۴- ۵ تا ۱۵ ثانیه اول ویدئوهای آموزشی بسیار مهمه – یک شروع خوب آتشین مثل مطرح کردن مشکل فلان که در این ویدئو می خواهیم بهش بپردازیم و راه حلی بدیم. سپس خودمون رو معرفی می کنیم – و این خیلی خوب می شه که پایان ویدئو رو همون اول نمایش بدیم. اینطوری طرف مجذوب برای مشاهده ادامه ویدئو و حتی ویدئوهای آتی می شه (اینا همش برای ۵ تا ۱۵ ثانیه هست، سپس معرفی خودتون)

برای ارائه محصو باید یک چیزی داشته باشیم که ما رو از بقیه متمایز کنه.

image 6

یک تکنیک جالب در خصوص افزایش فروش و بازاریابی از طریق ویدئو

استفاده از برچسب ها در ویدئوهای سایت های اشتراک گذاری نظیر آپارات بسیار در هدایت ترافیک به ویدئو موثره.

در رابطه با موضوعی که می خواهیم ویدئو بسازیم و منتشر کنیم ابتدا عنوان رو در گوگل سرچ کنیم، سپس از ساجسشن های گوگل می تونیم برای عنوان ویدئوهامون و همینطور در توضیحات ویدئو استفاده کنیم. عباراتی را که افراد در ارتباط با عنوان مدنظر در گوگل جستجو می کنن رو می شه در برچسب ها بکار برد.

همچنین عنوان را در آپارات سرچ می کنیم و از هشتگ های اونها در برچسب های ویدئوی خودمون استفاده می کنیم. اینکار باعث می شه ویدئو ما در کنار اون ویدئوها قرار بگیره که مسلماً هم بازدید میاره. همچنین نیز در گوگل اگر ویدئویی از آپارات و…. در ارتباط با عبارت جستجومون یافت شد از برچسب های اون در برچسب ویدئوی خودمون استفاده می کنیم.

برای محصولات، دوره ها و کارگاه ها ارزشی بسیار قائل بشیم – اگه اولین چیز جذاب باشه و بترکونه محصول فروش هم فروشش محتمله.

درگیر شدن و ارتباط گرفتن با کاربران در شبکه های اجتماعی امری لازم و ضروری است.

ویژگی های بازاریابی محتوای برای افزایش فروش

  • تخفیف: ۳۰% تخفیف برای ۲۰ نفر اول فقط تا ۳ روز دیگه – یک کانتر هم بالای متن قرار بدین.
  • هدیه: اگه تا پایان روز دوشنبه ۹۸/۸/۲۸ خرید کنید، یا اگه جزو ۲۰ نفر اول خرید باشید وبینار….، پکیج……، دوره….. را رایگان دریافت خواهید کرد. این خیلی خوبه که اول چیزی برای ارائه رایگان داشته باشیم و سپس دعوت به خرید کنیم.
  • استفاده از تصاویر: بین متون محصول حتماً عکس بزارین – عکس بهیچ وجه در بالا یا پایین دکمه خرید نباشه.
  • فونت متن: رعایت فاصله بین متن ها و فاصله متن و تیترها باعث خواناترشدن و بهتر دیده شدن متن می شه، رنگی کردن متن و کلمات و همچنین بولد کردن اونها خیلی موثره در نگاه اول
  • خوانایی: پاراگرفا های متن یک اندازه نباشن، تنوع داشته باشن و سعی بشه تا اونجا که می شه برای هر پاراگراف تیتر بخوره.
  • سرفصل: سرفصل ها مهمترین بخش ها در یک صفحه هستند که افراد می خونن و خیلی کمتر به متن ها توجه و خونده می شه. سرفصل ها رو بصورت بولت وار بنویسین.

ویژگی های یک سایت برای فروش بیشتر

  • گرافیک بالا و زیبا و شکیل باشد.
  • امتیازات و خدمات خوب ارائه دهد.
  • مملو از اطلاات و محصول باشد.

برای مثلا دی جی کالا یک سایت شکیل و زیبا، محصولات متنوع، در صفحه اصلی زیر اسلایدر هم موارد زیر که باعث اعتماد کاربران و خریداران می شه قرار گرفته:

  • ضمانت اصل بودن کالا
  • گارانتی بازگشت وجه ۱ هفته
  • ارسال رایگان
  • پست اکسپرس
  • تضمین کیفیت

تو صفحه محصولات فروشگاه اینترنتی دی جی کالا نقد و بررسی، مقایسه کالاها، ارزیابی و مشخصات دقیق و با جزئیات که در واقع یک منبع شده و فرد با خیالی آسوده و اطلاعات کامل خرید می کنه، اومده.

۶ ماه اول کسب و کار بسیار مهمه، باید ببا انضباط بود. مثلا: روزی ۳ محصول تا ۶ ماه در هر شرایطی منتشر بشه.

تخفیف یک راهکار عالی برای جذب مشتری و افزایش فروش

برای محصولات ارزان ۱۰ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان و اینطور قیمت های ارزان بهتره میزان تخفیف رو با درصد% نشون بیان به مشتری (۳۰%، ۵۰% و…)

اما اگه مبلغ محصول بالاست مثلا ۱ میلیون و اینطور مبالغ، حتماً میزان تخفیفات رو بصورت عدد (۴۰۰ هزار تومان) جهت افزایش فروش قید کنید.

برای افزایش فروش از عباراتی مثل فوراً استفاده کنید. (۳۰% تخفیف همین الان کلیک کنید و…)

۵ عامل مهم و تاثیرگذار در افزایش فروش و ترغیب مشتری به ارائه ایمیل در ازای یک هدیه

  1. ۳ مزایایی که خواندن این کتاب یا مشاهده این ویدئو برای شما داره
  2. چگونه این دوره آموزشی باعث می شود که ………..
  3. چگونه با ۵ میلیون در کمتر از ۱ ماه ۵۰۰٫۰۰۰ تومان در بورس سود کنیم.
  4. راهنمای کسب درآمد ماهانه ۵ میلیون تومان در کمتر از ۱ سال
  5. ………… گام در رسیدن به …………

عبارت روی دکمه ای که برای دریافت ایمیل از کاربران به ازای ارائه هدیه می نویسیم بهتره دستوری از سمت شخص کاربر باشه. مثلاً بجای دریافت کتاب ……… کلیک کنید. بهتره بنویسیم که این کتاب ……… را برام بفرست. در واق یه جور حس قدرت و رئیس گونه و غرور به کارببر دست می ده که برای ما مفیده.

افزایش فروش های بعدی و بیشتر با پیگیری پس از خرید

پیگیری پس از خرید مشتری خیلی در افزایش فروش و اعتبار موثره. در هر فروش شماره تماس یا ایمیلی از خریدار دریافت کنیم و چند روز بعد تماس بگیریم و ازش نظر، انتقاد یا پیشنهادی اگه داره بگیریم. در خصوص گارانتی و پشتیبانی باهاش صحبت کنیم و ……. در هر خرید اطلاعات تماس مون رو به خریدار جهت هرگونه سوال و پشتیبانی در اختیارش قرار بدیم.

آموزش های رایگان باکیفیت برای جلب توجه منتشر کنیم در راستای فروش دوره اصلی – یه چیز متفاوت باشه و در این راه جسارت و صداقت بخرج بدیم.

در اکثر خریدها خصوصاً خریدهای گرون قیمت افراد اصولاً نمیان خرید کنن. پس بهتره یه چیز رایگان به خریدار بدیم که البته به ازای دریافت ایمیل و شماره تماس باشه بهتره. سپس یک محصول ارزون رو بهش معرفی می کنیم، محصولی ۳۰ هزار تومانی یا ۴۰ هزار تومانی …. این محصول باید بسیار باکیفیت باشه و پشتیبانی داشته باشه – در مرحله بعد محصولی گرونتر مثلا: ۱۰۰ هزار تومانی و بالاتر؛ در نهایت رونمایی از محصول اصلی خیلی گرون و البت با کد تخفیف برای خرید و افزایش فروش.

نحوه قیمت گذاری محصول جهت افزایش فروش

قیمت گذاری محصول باید بر اساس نسبت به بازار و محصولات رقیبان باشد. چون قیمت کمتر نسبت به اکثریت و بازار این حس رو به مخاطب می ده که با محصولات بی ارزش طرفه – محصول باکیفیت رو وقتی داری با قیمت پایین ارائه می دی عملاً داری جا رو برای اون سوء استفاده گری بباز می کنی که محصول بی کیفیتشو داره با چندین برابر ارزش واقعی اش و نسبت به تو داره می فروشه.

قیمت معقول و درست نسبت به زمان و سنجش بازار

فعالیت در شبکه های اجتماعی بسیار در برندینگ، سئو، افزایش فروش و بازدید موثره. بهترین شیوه هم اینه که مطالبی که در هر سایت و شبکه اجتماعی می گذاریم فرق داشته باشه.

نرخ تبدیل و روش افزایش آن (Conversion Rate)

به میزان تبدیل شدن بازدیدکنندگان سایت به اقدام مورد هدف مثل: خرید، عضویت در خبرنامه، ارجاء به یک صفحه خاص و….. نرخ تبدیل گفته می شود. اگر ما ۱۰۰ کاربر وارد سایت کنیم و تنها ۱۰ نفر اقدام به هدف موردنظر ما کنند اونوقت نرخ تبدیل می شه ۱۰%

روش های افزایش نرخ تبدیل

۱- توضیح کامل برای محصولات و خدمات

بررسی کامل بخشهای یک محصول، فرض اگه خودرو باشه درباره تمامی اجزاء حتی ریزترین ها) و خیلی بهتره که برای هر قسمتی که توضیح داده می شه عکس مربوط به اون هم باشه.

۲- مطرح کردن سوالات متداول

سوالاتی که فکر می کنین در ذهن مشتری قبل از خرید نقش می بندد مطرح و به اونها پاسخ بدیم.

۳- راه های ارتباطی گوناگون برای مشتری

همچون فرم تماس با ما، تماس مستقیم تلفنی، تیکت پشتیبانی، تلگرام و….. هر چه بیشتر بهتر

۴- استفاده از گارانتی بازگشت وجه

۵- ارائه تخفیف به مدت محدود

به مناسبتهای مختلف – محدود به ۲۰ نفر اولی که خرید کنند.

۶- درج نظرات صوتی و ویدئویی خریداران قبلی

۷- حذف هرگونه عامل منحرف کننده ذهن در حوالی دکمه خرید

بهتره صفحه خرید تمام صفحه باشه بدون سایدبار، بدون بنرهای تببلیغات در سایدبار و….

۸- ایجاد اعتماد با ویدئوهای اجتماعی

برای افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان جدید بهتره ویدئوهایی از محصول ساخته و در سایتها و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارین. ویدئو تایرگذاری بسیار نزد مخاطب دارد؛ قدرت پردازشگری ویدئو بسیار بیشتر از متن است. و در پایان از دکمه های شبکه های اجتماعی در سایت تون استفاده کنین.

۹- در ارائه تصویر و توضیحات محصول و خدمات صادق باشید و عیناً بیان کنید.

بازاریابی محتوایی در افزایش فروش

تعریف بازاریابی محتوایی به زبان خیلی ساده: جذب و تبدیل مخاطبین به مشتریان با استفاده از تولید محتوا و انتشار محتوای با ارزش مرتبط با محصولات و خدمات

بازاریابی محتوایی برابر است با فروشنده خاموش

مشخص کنید چه نوع محتوایی، برای چه افرادی و در چه محدوده سنی می خواهید تولید کنید. (محتوای خاص برای مخاطب خاص) ویدئوهایی تولید کنید که بصورت ویروسی یا همون ViraL در فضای اینترنت پخش شود – البته باید زمان و حجم آن کم و کوتاه باشه و حوصله بر نباشه. روی یک موضوع خاص و جدید باشه، چند نکته آموزش هم داشته باش.

استفاده از ایمیل های اتوماتیک (ایمیل مارکتینگ) برای افزایش فروش

  1. صرفه جویی در زمان با اتوماتیک سازی ایمیل ها
  2. محتوای فروش خود را به چند ایمیل بشکنید.
  3. قرار نیست کاربر را با ایمیل های مزاحم خسته کنید.
  4. نباید کوهی از ایمیل را برای کاربر بفرستیم – برنامه ریزی باید باشه و با ارزش
  5. ایمیل ها باید بار آموزشی داشته باشن که کاربر همیشه مشتاق برای دریافت ایمیل بعدی باشه.
  6. در واقع منفعت اولویت مخاطب است – مثال قدیمی بازار که همیشه حق با مشتری است.

مراحل فروش چیست؟

  1. جذب
  2. تبدیل
  3. فروش

برای نوشتن یک تبلیغ حرفه ای جهت افزایش فروش و معرفی محصول فقط کافیه از قبل به این سوالات زیر پاسخ بدین و در دل متن تبلیغ این گنجونده باشه تا خریدار توجیه بشه که: من چرا باید محصولی بخرم؟ چرا باید از تو بخرم؟ چرا باید الان بخرم؟

چرا باید محصولی بخرم: با ایجاد یک نیاز و دردناک کردن نیاز و لذت بخش کردن نیاز. مثلاً: برای افزایش فروش روسری می شه با لباس ست کرد و حس خوب و لذت بخش رو در طرف ایجاد کرد حتی بصورت ویدئویی. اول باید با یه چیز کوچیک و تخصصی شروع کرد و سپس بزرگ کرد. مثلا یکی اول با فن بیان شروع می کنه بعداً موفقیت هم اضافه می کنه، بعداً گویندگی و ……. پس ابتدا بیایم فقط تخصصی گلس گوشی بفروشیم و اینقدر برند بشیم و متخصص تو این بخش که هرجا ازین پس صحبت از گلس شد فقط اسم ما بیاد، بعدا می شه قاب و گوشی و … هم اضافه کرد.

چرا باید الان بخرم: با ارائه راهکار و مرفی محصول

جذب مشتری به صفحه هدف و ارائه یک محصول یا PDF رایگان – در این زمینه خسیس نباشیم، از ته دل کامل و صادقانه عمل کنیم، بقدری عالی باشه که وقتی طرف دید یا خوند بگه وووووووو و نیازش رفع بشه واقعاً.

در اینستاگرام عالیه که پستهایی که می زاریم رو هشتگ گذاری کنیم و عبارات هشتک را هم از سرچ در گوگل استخراج کنیم که بشدت موثره؛ البته یه ادمین پیج اینستاگرام حرفه ای همه این موارد رو خوب می تونه اجرایی کنه.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *