دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) یکی از شیوه‌ های نوین رونق کسب‌ و کار است.

به عبارتی با ارتباط با مشتریان و مخاطبان می‌توان فعالیت خود را معرفی نمود و گسترش داد.

در گذشته بازاریابی سنتی رونق بیشتری داشت.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بازاریابی دیجیتال نوین جای خود را به روش سنتی داده است.

در حوزه بازاریابی دیجیتال سوالات و روش‌های زیادی مطرح شده است که در این مقاله از گروه دیجیتال مارکتینگ کلید موفقیت به توضیح ‌آ‌ن‌ها خواهیم پرداخت.

تا با مطالعه مطالب بتوانید تعریف درستی از هر روش داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ روشی است که تمام روش‌ های بازاریابی آنلاین را در مجموعه خود دارد.

و از طریق روش‌ های ارتباطی مانند:

  • گوگل
  • شبکه‌های اجتماعی موجود
  • سایت اینترنتی
  • و ایمیل

نیز در دسترس همگان قرار دارد.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین

به صورتی این روش از تمامی تکنیک‌های دیجیتال و راه‌های مختلف دیجیتال استفاده می‌کند تا بهترین خدمات را ارائه دهد.

از جمله زیر مجموعه‌ های بازاریابی دیجیتال می‌توان به تبلیغات موثر اینترنتی، بازاریابی از طریق ایمیل، کاتالوگ‌های آنلاین و …. اشاره نمود که همگی یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند.

امکانات موجود در دیجیتال مارکتینگ 

  • وب سایت‌های مختلف
  • وبلاگ
  • مقاله‌ها و کتاب‌های الکترونیک
  • اینفوگرافیک (مدل‌های گرافیکی)
  • شبکه‌های اجتماعی (Telegram, Face book, Twitter, …)
  • کاتالوگ‌های آنلاین (Look book)
  • بنرهای تبلیغاتی و لوگوها

مراحل دیجیتال مارکینگ در چه صورتی سودمند است؟

سازمان‌ ها و شرکت‌ های مختلف می‌توانند در بستر بازاریابی دیجیتال تمامی امکانات و خدمات خود را به صورت رایگان و در قالب یک پست در اختیار عموم قرار دهند.

به این صورت که یک فرد با تولید محتوا می‌تواند یک پست را تهیه و در ادامه یک کتاب الکترونیکی را ایجاد کند.

سپس با قرار دادن در شبکه‌های اجتماعی عمل تبلیغ را انجام دهد.

تا بازاریابان ایمیلی بتوانند پست‌ها و کتاب‌های الکترونیکی را از طریق ایمیل منتشر کنند.

از جمله تاکتیک‌ هایی که در بازاریابی دیجیتال به صورت مشترک نتیجه بخش است.

در ادامه این مطالب توضیح خواهیم داد که عبارت اند از:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

از مهم‌ ترین بخش‌ هایی که در سئو سایت یا همان بهینه سازی موتور جستجو کاربرد دارند وب‌ سایت‌ها، وبلاگ‌ ها و اینفوگرافیک‌ ها هستند.

که در نتیجه این عمل باعث می‌ شود سایت مربوطه در صفحات بالای نتایج موتور جستجو قرار گیرد.

بازاریابی از طریق تولید محتوا (Content Marketing) 

هدف بازاریابی از طریق تولید محتوا این است که مشتریان جدید و بالقوه جذب شوند.

و همچنین از برند و رشد ترافیکی (افزایش و کاهش بازدید کنندگان سایت) آگاهی پیدا کرد.

افزایش فروش و درآمد با شبکه های اجتماعی

که در مورد پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی و همچنین اینفوگرافیک و کاتالوگ‌ های آنلاین کاربرد زیادی دارند.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) 

برای افزایش بهره‌ روی از برند و محتوای ایجاد شده در پست‌ ها می‌توان از طریق شبکه‌ های اجتماعی نیز نسبت به تبلیغ برند خود، آگاهی از رشد ترافیک و همچنین جذب مشتری اقدام نمود.

که این عمل از طریق شبکه‌های اجتماعی موجود امکان پذیر است.

تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی یک روش بازاریابی آنلاین به شمار می‌ رود که با پرداخت به سایت ناشران می‌توان تبلیغات خود را نشر داد.

تا با هر کلیک بازدید سایت مربوطه افزایش یاید.

یکی از بهترین روش‌های پرداخت به ازای بازاریابی کلیکی، گوگل ادوردز می‌باشد.

که می‌توان از این طریق با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به بالاترین میزان جستجو در گوگل رسید.

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) 

این نوع بازاریابی وابسته به این صورت است که می‌توان با تبلیغ محصولات و خدمات دیگران در وب‌ سایت خود کمیسیون دریافت کرد.

و حتی لینک‌های وابسته را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد.

تبلیغات بومی (Native Advertising) 

این نوع تبلیغات در بازاریابی دیجیتال به صورتی هستند که دارای اسپانسر می‌باشند.

و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارند.

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) 

از طریق بازاریابی ایمیلی می‌توان با مخاطبان و مشتریان ارتباط برقرار کرد.

از جمله ایمیل‌هایی که در بازاریابی دیجیتال می‌توان استفاده کرد عبارت اند از:

  • خبرنامه
  • ایمیل‌های پیگیری خوانندگان وب‌سایت
  • ایمیل خوش‌آمد گویی به مشتریان
  • تخفیفات مختلف مناسبتی برای مشتریان
  • خدمات به روز برای جذب و نگهداری مشتریان

وظیفه بازاریاب دیجیتال چیست؟

بازاریاب دیجیتال وظیفه جذب مشتری و آگاهی‌ دادن به آن‌‌ها درباره نوع برند و فعالیت شرکت است.

بازاریابان باید بتوانند روی شاخص کلیدی عملکرد تمرکز کنند تا بتوانند تا از سود و زیان و عملکرد شرکت آگاهی یابند.

روش های نوین فروش

از جمله سمت‌های مهم در بازاریابی دیجیتال 

  • مدیر سئو 

وظیفه مدیر سئو این است با تولید کنندگان محتوا در ارتباط باشد.

تا بتواند آمار جستجوی گوگل را بالا برده و از رویکردهای متفاوت بهینه سازی موتور جستجو بهره‌مند شود.

  • متخصص تولید محتوا

برای تولید محتوای دیجیتالی باید از یک فرد متخصص تولید محتوا کمک گرفت.

تا بتوان محتوای تبلیغاتی را با محصولات و خدمات کسب‌ و کار مربوطه همسو نمود.

  • مدیر شبکه های اجتماعی 

همان‌ طور که از نامش پیداست مدیر شبکه‌های اجتماعی وظیفه مدیریت شبکه‌ های اجتماعی یک شرکت را بر عهده دارد.

و باید بتواند پست محتوای بصری و نوشتاری را در شبکه‌ های اجتماعی مدیریت کند.

حتی بهتر است برای پیشرفت کار بازاریابی دیجیتال از متخصصان بازاریابی محتوا نیز استفاده کند تا بتواند محتوای خوبی را در شبکه‌ های اجتماعی قرار دهد.

  • مدیر هماهنگی بازاریابی دیجیتال 

تمام فعالیت‌ های دیجیتال مارکتینگ به صورت جدا از یکدیگر انجام می‌شوند.

و باید یک شخصی باشد تا بتواند تمامی این فعالیت‌ ها را جمع کند و در قالب یک کمپین در بیاورد.

1 thought on “دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال