رونق کسب و کار با کمک شبکه های اجتماعی

چگونه به وسیله شبکه های اجتماعی کسب و کارمان را رونق دهیم؟

امروزه همه افراد در زندگی روزمره خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که به عنوان یه کسب و کار می تواند فرصت های بزرگی را فراهم آورد.

این تنها نمونه ای است که نشان می دهد محمد مرادی از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار خدمات طراحی سایت و سئو سایت خود استفاده کرده است.

یکی از مثال هایی که تأثیر مثبت شبکه های اجتماعی بر کسب و کار را نشان می داد برگزاری یک مسابقه در فیسبوک به مناسبت روز مادر بود تا افراد نشون بدن چرا مادرشون بهترین مادر دنیاست؟ که جایزه اون یک جعبه کاپ کیک بود.

شرکت کنندگان داستانهای زیبایی رو در مورد مادران خودشون گفتن و این باعث شد که این کمپین فروش خیلی خوبی داشته باشه.

شبکه های اجتماعی نقش خیلی مهمی رو در بازاریابی در این رویداد ایفا کردند.

شبکه های آنلاین و یا شبکه های اجتماعی امکان برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات رو برای مردم فراهم می کنند، بطوریکه زندگی بدون اونها تقریباً غیرممکن شده.

میلیون ها نفر اطلاعات خودشون رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک می زارند.

چگونه شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار ما می شوند؟

شبکه های اجتماعی می تونن ابزار خوبی برای کسب و کار باشند و امکان به اشتراک گذاری محتوا، شرکت در مباحثات اعتمادسازی، ارتباط با افراد بیشتر، رشد حوزه تأثیرگذاری و درگ بهتر مشتریان رو فراهم میارن.

فرض کنید که صاحب یک لباس فروشی هستید، مشتریان شما ممکنه در همین شبکه های اجتماعی در مورد شما صحبت کنند.

ممکنه لباسهایی که از شما خریداری کردند رو به اشتراک بگذارند.

در مورد تعویض لباسها سوال کنند.

یا اینکه عکس افراد مشهور رد در لباسهای رو مد منتشر کنند.

فواید شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کار

وقتی به شبکه های اجتماعی بپیوندید می توانید با افراد وارد این مکالمات بشید و حتی مکالمات جدید شروع کنید.

شاید بخواید تصاویری از کالاهای جدیدی که پیدا کردید رو به اشتراک بزارید که کمک می کنه در ذهن افراد بمونید.

و حتی باعث می شه افراد باز هم به شما سر بزنند.

این باعث می شه تا شبکه شما به سرعت رشد پیدا کنه – افراد ممکنه عکس های شما رو ببینند و اونها رو با طراحان مد به اشتراک بزارند که این باعث افزایش دنبال کنندگان و رابط های شما می شه.

این افراد ممکنه در آینده جزء مشتری های شما باشند.

شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما کمک می کنند تا بتوانید اعتمادسازی کنید.

فرض کنید یکی از مشتریان شما به جای خوندن نظر افراد مشهور، نظر افراد واقعی رو در مورد لباسهای شما بخونه.

مشتریان و هواداران شما می تونند به وسیله شبکه های اجتماعی محصولات شما رو تبلیغ کنند.

این باعث می شه که افراد بهتون اعتماد پیدا کنند.

علتش اینه که وقتی دیگران از خوبی شما تعریف می کنند تأثیرش خیلی خیلی بیشتر هست.

شما خودتون هیچ تبلیغی نمی کنید بلکه مشتریان شما این کار رو براتون انجام می دن.

افزایش فروش و درآمد با شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یه فایده دیگه هم دارن!

و اون اینه که می تونین بصورت آنلاین ببینید که نظر افراد نسبت به برند شما چگونه است؟

مثلاً ممکنه یه نفر پست وبلاگی شما درباره پارچه های طرح برجسته رو دوست نداشته باشه، اما فیلم نحوه بستن شال، بازدیدکننده های زیادی داشته باشه!

ببینید مردم چه چیزی رو دوست دارن، سپس سعی کنین روی اونها تمرکز کنین.

چطوره؟ بسیار خوب!

بهتره ببینیم شبکه های اجتماعی چطور باعث سودآوری کسب و کار شما می شن.

این کار از طریق پیوستن به شبکه های اجتماعی مناسب، به اشتراک گذاری محتوا و شرکت در مباحثات و رشد شبکه های شما صورت می گیره.

بمنظور بهره بری از قدرت شبکه های اجتماعی باید حضور فعالی در اونها داشته باشید – اول باید شبکه های مختلف رو بشناسید.

باید ببینید که مشتریان شما بیشتر از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنند!؟

این به شما می تونه کمک کنه تا از بین شبکه های اجتماعی مختلف مثل: فیسبوک، کانال یوتیوب، حساب پینترست، صفحه توئیتر، صفحه اینستاگرام، صفحه لینکدین و یا از مجموعه ای اونها یکی رو انتخاب کنین.

حالا نوبت به ساخت پروفایل و یا صفحه اول در یکی از این شبکه های اجتماعی هست.

شبکه های اجتماعی با هم فرق دارند.

اما در هر صورت باید جزئیاتی رو در مورد کسب و کار خودتون بنویسید؛ مواردی مثل: موقعیت مکانی و اطلاعات تماس، مهم هستند.

بعضی از شبکه های اجتماعی قابلیت بیشتری نظیر افزودن عکس و فیلم رو دارند.

وقتی وارد یک شبکه اجتماعی شدید حالا باید افراد حاضر در اونجا رو بشناسید – دوست یابی نیازمند صرف زمان و تلاش هست.

اما اگر دوستان شما درباره کسب و کار شما صحبت کنند نتایج خوبی از اون خواهید دید.

ممکنه شبکه های اجتماعی ابزار خوبی برای تبلیغ کسب و کار شما باشند، اما تفاوت عمده ای با کانال های تبلیغاتی دارند – افراد از مکالمات یکطرفه در شبکه های اجتماعی بیزار هستند.

پس مکالمات ۲ طرفه رو در اولویت قرار بدید. یک بده و بستون که فراز و نشیب هایی دارد.

با این افراد به گونه ای رفتار کنید که با دوستان و همکاران خود در دنیای واقعی رفتار می کنید.

دوست یابی در شبکه های اجتماعی یکشبه اتفاق نمی افته و نباید اجباری هم در کار باشه – ابتدا به سراغ مشتریان قبلی خود بروید.

مثلاً: نحوه دسترسی به وبسایت خودتون رو به اونها نشون بدید و یا اینکه برای خریدهای آنلاین ۱۰% تخفیف در نظر بگیرید.

شبکه های اجتماعی و کسب و کار

می تونین از راه های دیگری هم برای گشترش شبکه خود استفاده کنین.

مثل مسابقات، رویدادهای ویژه، پیشنهادات ویژه اعضاء، محتوای سرگرم کننده یا حتی جلسات حضوری برای اعضاء شبکه اجتماعی خودتون

و به یاد داشته باشید که در شبکه های اجتماعی هر کسی یک شبکه مختص به خودش رو داره.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی حرف اول رو می زنه.

اگه از مطالب و تصاویر استفاده کنین و افراد رو وارد مکالمات کنید، بهتر با شما ارتباط برقرار می کنن که این به معنای توجه بیشتر به شما و کسب و کار شماست.

رسانه های اجتماعی فرصت های زیادی برای کسب و کار ارائه می دهند و مانند هر چیز دیگری در فضای آنلاین به یک برنامه نیاز دارید.

قراره تمامی این موارد رو پوشش بدیم مثل انواع شبکه های اجتماعی موجود، نحوه حضور در آنها و مدیریت محتوا و تولید به اشتراک گذاری آنها بمنطور تعیین اهداف با کمک رسانه های اجتماعی با استفاده از تبلیغات اجتماعی پولی و سنجش موفقیت.

رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای شروع گفتگو با افراد است و در نهایت باعث افزایش مشتریان شما می شود.

خب! بهتره شروع کنیم و تعدادی دوست پیدا کنیم.

با ما  همراه ما باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *