الگوریتم جدید گوگل

لیست الگوریتم های جدید گوگل

الگوریتم های گوگل در سئو در واقع یک مجموعه ای پیچیده از الگوریتم ها هستند که به کاربران کمک می کنن تا اونچه رو که لازم دارن در جستجو پیدا کنن. الگوریتم های گوگل هم مانند الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کنن.

برای بهتر دیده شدن کسب و کارهای آنلاین در گوگل باید وب سایت بر اساس الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه سازی شود تا با افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو، ترافیک بیشتری جذب شود. خدمات سئو سایت در بندرعباس از جمله فعالیت‌های بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شوند که نقش بسزایی در ارتقاء دیده شدن کسب‌وکارهای محلی در فضای آنلاین دارند.

الگوریتم های سئو گوگل بهترین راه برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص در انجام سئو است.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم جستجوی گوگل برای سئو یک سیستم پیچیده هست که به گوگل اجازه می ده مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کنه، رتبه بندی کنه و به کاربران نمایش بده. در واقع لیست نتایج جستجو گوگل برای یک عبار کلیدی همگی با الگوریتم های گوگل چیده و مرتبط می شن، به طور دقیق کل سیستم رتبه بندی شامل الگوریتم های متعددی هست که عوامل مختلفی مانند کیفیت، ارتباط یا قابلیت استفاده از صفحه را در نظر می گیرد.

اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل برای استراتژی سئو(SEO) سایت شما مهم است.

لیست کامل الگوریتم های گوگل در سئو (آشنایی با الگوریتم های سئو گوگل)

  1. الگوریتم پنگوئن
  2. الگوریتم پاندا
  3. الگوریتم رنک برین
  4. الگوریتم مرغ مگس خوار
  5. الگوریتم کبوتر
  6. الگوریتم پیج لایوت
  7. الگوریتم Payday-Loan
  8. الگوریتم کافئین گوگل
  9. الگوریتم FRESHNESS
  10. الگوریتم گورخر
  11. الگوریتم MOBILEGEDDON
  12. الگوریتم مدیک

۱- پنگوئن الگوریتم جدید گوگل

گوگل پنگوئن الگوریتم جدید گوگل

گوگل پنگوئن در ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۲ (سال ۱۳۹۱) رونمایی شد تا همانند یک بازرس برای گوگل عمل کنه. وظیفه اصلیش هم شناسایی لینکهای اسپم، سایتهایی که خرید بکلینک می کنن و سایت هایی که جهت رشد و افزایش سئو سایت به جای تولید محتوا جدید و با کیفیت برای جذب بازدید کننده از روش های غیرقانونی نظیر سئو کلاه سیاه استفاده می کنن، هست.

گوگل پنگوئن با توجه به تعداد زیاد لینک‌گذاری در یک سایت و مرتبط نبودن لینک های قرارداده شده با محتوای اون سایت، این اسپمرها رو شناسایی می کنه و هم وب‌سایت لینک گذارنده و هم وب‌سایت لینک دهنده رو جریمه و از لیست نتایج جستجوهای خودش حذف می‌ کنه.

با انجام این کارها در گوگل پنگوئن محبوب می شین

  • مطالب کپی در سایت قرار ندین و در صورت انجام این کار حتماً حق کپی رایت را با ذکر نام منبع و لینک ارجاع به اون رعایت کنین.
  • پس از انتشار پست حتماً اونو در سایت های اشتراک گذاری محتوا share کنین.
  • مطالب خودتون رو بطور منظم و طبق یک زمانبندی در سایت قرار بدین.
  • به کیفیت مطلب ارسالی خودتون اهمیت دین، بطور کامل توضیح بدین.
  • از ایجاد لینک های زیاد در صفحات سایت تون خودداری کنین.
  • بطور جد از تکرار کلمات کلیدی پرهیز داشته باشین.

۲- الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم پاندا گوگل

گوگل پاندا یکی از الگوریتم های جدید گوگل هست که در فوریه ۲۰۱۱ بطور رسمی بمنظور جلوگیری و مبارزه با سایت های خاطی که محتواهای کپی در سایتشون قرار می دن و حق و حقوق معنوی مولف اثر رو رعایت نمی کنن، و همچنین محتواهای بی کیفیت و ضعیف در سایت شون منتشر می کنن، توسط گوگل معرفی شد.

شاید برای شما این سوال هم پیش آمده که کدام الگوریتم های جدید گوگل باعث میشود که اگر وبسایت محتوای ضعیف و یا کپی دارد پنالتی در نظر بگیرد؟ جواب همین الگوریتم پاندا گوگل هست.

الگوریتم گوگل پاندا تأثیر بسزایی در سئو سایت دارد و نباید از آن غافل شد.

گوگل پاندا سایت های خاطی را جریمه می کند! سایت هایی که پیش از ورود این الگوریتم گوگل اقدام به یکی از موارد یاد شده بالا در سایت شون می کردن، دیگه با این الگوریتم نمی تونن مثل سابق کاری از پیش ببرن، چون با ورود پاندا گوگل دست شون نزد گوگل رو شده و گوگل هم اینگونه سایت ها رو بشدت جریمه می کنه(بدترین حالت جریمه گوگل اینه که سایت در گوگل پنالتی بشه).

سوال مهم دیگه می تونه این باشه که اگر محتوا از سایت دیگری کپی شده باشد بهترین راه برای جلوگیری از جریمه گوگل چیست؟ جواب آشتی با الگوریتم گوگل پاندا و رعایت مواردی که در پایین ذکر شده.

هدف گوگل از انتشار الگوریتم پاندا اینه که به وب سایت هایی که محتواهای باکیفیت بالا تولید می کنن پاداش بده( پاداش گوگل یعنی ارتقاء رتبه و جایگاه صفحات سایت در لیست نتایج جستجو گوگل)

اما در مقابل سایت هایی که محتواهای با کیفیت پایین دارن در نتایج جستجوی گوگل بشدت افت جایگاه و رتبه خواهند داشت.

این موارد را در الگوریتم گوگل پاندا رعایت کنید.

  • متاتگ توضیحات هر صفحه سایت رو با کیفیت و جذاب بسازین و از افزونه هایی که بطور خودکار براتون این کار رو انجام می دن اجتناب کنین.
  • بیش ازحد از تبلیغات در سایت تون استفاده نکنین.
  • از برچسب های نامتعارف برای مطالب سایت تون استفاده نکنین.
  • لینک های شکسته موجود در سایت رو پیدا و در صدد رفع آنها بربیاید.
  • هیچ وقت مطالب سایت های دیگه رو کپی نکنین، در صورت انجام این کار حتماً ذکر منبع مطلب یادتون نره.
  • تا اونجا که می تونین از یک قالب اختصاصی یا اورجینال برای سایت خودتون استفاده کنین و حتماً کدهای سایت رو بهینه کنین.
  • در شبکه های اجتماعی بخصوص Linkedin فعال باشید و مطالب تون را در اونجا بصورت حرفه ای و تأثیرگذار به اشتراک بزارین.
  • نقشه سایت (XML Sitemap) را فراموش نکنین، حتماً بسازین و در اکانت سرچ کنسول گوگل هم ثبت کنین و همیشه پیگیر خطاهاش باشین.

۳- رنک برین یکی دیگر از الگوریتم های جدید گوگل

الگوریتم رنک برین گوگل

الگوریتم RankBrain (رنک برین) چیست؟

رنک برین که معروف به رتبه بندی با هوش مصنوعیه، یکی از الگوریتم های جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم هست که بسیار برای روند بهبود و افزایش سئو سایت ملزم و ضروری وب مسترهاست.

الگوریتم رنک برین برای پیدا کردن مطالب و موضوعات مرتبط و بیشتر برای نمایش های خاص، کلمات کلیدی طولانی، دریافت مفهوم و معنای جملات استفاده می شه و به گوگل کمک می کنه نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند.

الگوریتم RANKBRAIN چگونه کار می کند؟

با توجه به سیستم هوش مصنوعی به کار رفته در الگوریتم رنک برین، نقش تکنیک های سئو کلاه سیاه هر روز کم رنگتر می شه. تمرکز بر اصول سئو کلاه سفید جایگاه بهتری را به سایت های مفید می ده، در نهایت الگوریتم رنک برین کمک می کنه تا کاربران بر اساس جستجوشون نتایج نزدیک تری رو پیدا کنن، که این امر هم باعث محبوبیت روز افزون گوگل می شه.

الگوریتم rankbrain گوگل نتایج جستجو را بر اساس تجربه کاربران می چیند.

تصور کنید که سایت یا صفحه ای با محتوایی نامناسب در رتبه اول نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته و کاربران زیادی پس از کلیک و ورود به اون سایت مجدد به صفحه جستجوی گوگل بازگشته و عبارت مشابهی را جستجو کنن. در این شرایط گوگل درک می کنه که صفحه پیشنهاد شده مورد توجه کاربران نیست و رتبه ۱ جایگاه واقعی این سایت نمی باشد، در نتیجه ممکن است جایگاه این صفحه تغییر کنه.

۴- الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

Hummingbird

الگوریتم مرغ مگس خوار یک پلت فرم جستجو جدید است که گوگل آن را در سپتامبر ۲۰۱۳ رونمایی کرد. این الگوریتم یک هدیه برای سئو کاران سئو کلاه سفید (White-Hat SEO) در سراسر جهان است.

گوگل برای تسهیل کاربران این الگوریتم را ایجاد کرده است به طوری که کاربر با بالاترین سرعت به هدف مورد نظر خود دست یابد.

هدف گوگل از نامگذاری مرغ مگس خوار برای الگوریتم جدیدش چیست؟

از آنجا که مرغ مگس خوار، کوچکترین پرنده دنیاست که در هر ثانیه ۷۰ بار بالهای خود را به هم می زند و با سرعت ۳۰ مایل در ساعت پرواز می کند، و همچنین بسیار بادقت و سریع است، از این رو گوگل نام الگوریتم جدید خود را از این پرنده برداشته است.

هدف گوگل از این الگوریتم، بهبود نتایج از طریق افزایش سرعت نتایج گوگل و ادغام آنها با نتایج شبکه های اجتماعی است.

دانش و جستجوی معنا شناختی الگوریتم مرغ مگس خوار

اصولاً کاربران از جست و جوی مکالمه ای استفاده می کنند مانند: نزدیکترین محل به خانه من برای خرید آیفون ۵ اس کجاست؟ یک موتور جستجوی معمولی احتمالا روی پیدا کردن صفحاتی شامل کلماتی مثل خرید و آیفون ۵ اس، تمرکز می کند.

اما الگوریتم مرغ مگس خوار روی معنی کلمات تمرکز می کند، این الگوریتم مکان واقعی منزل شما را در صورتی که با گوگل به اشتراک گذاشته باشید، می داند و درک خواهد کرد که منظور شما از محل، یک فروشگاه واقعی فیزیکی است.

تأثیر الگوریتم مرغ مگس خوار بر سئو سایت

بنابر اعلانات گوگل، مرغ مگس خوار نتایج جستجوی گوگل را بهینه سازی نموده و همچنین در آن قابلیت جستجوی موبایل و جستجو توسط صدا، نهادینه شده است. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بزرگترین به روز رسانی موتور جستجو گوگل در این ۱۲ سال اخیر است که از گراف دانش Knowledge Graph گوگل استفاده می نماید و نتایج گوگل را محاوره ای تر، معنایی تر و قابل درک تر می نماید.

تا قبل از این الگوریتم، گوگل برای نمایش نتایج جستجو از کلمات کلیدی جستجو شده بدون در نظر گرفتن مفهوم کلمات استفاده می‌کرد و بدون در نظر گرفتن ارتباط بین کلمات، هر کدام از کلمات را به طور جدا مورد بررسی قرار می‌داد.

آزمایش الگوریتم مرغ مگس خوار توسط مدیر شرکت MOZ

آقای Rand Fishkin مدیر شرکت MOZ یک سیستم جدیدی راه اندازی کرد تا تاثیر رفتار کاربران را بر نتایج گوگل بررسی کند. از دنبال کنندگان توئیتر خود درخواست کرد تا عبارت imec lab را در گوگل جست و جو کرده و بر روی وبلاگش که رتبه هفتم نتیجه گوگل قرار داشت. در این آزمایش ۲۲۸ نفر شرکت کردند و تنها با گذشت دو ساعت جایگاه وبلاگ وی از رتبه هفتم به رتبه اول ارتقا پیدا کرد.

نتیجه این آزمایش این چنین شد که گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار انسان ها را به ربات های خود ترجیح می دن. به عبارت دیگر وقتی افراد زیادی رتبه هفتم یک جست و جو را به رتبه اول آن ترجیح داده اند بنابراین این رتبه بندی باید سریعا تغییر کند تا بهترین نتیجه به کاربران نشان داده شود.

البته اتفاق دیگری که با این الگوریتم درباره نتایج جست و جو می توان برای وب سایت ها اتفاق بیافتد حذف تدریجی انهاست یعنی اینکه در صورتی که کاربران به وب سایت مد نظر علاقه ای نشان ندهند گوگل به طور تدریجی آن وب سایت را از نتایج جست و جو حذف خواهد کرد.

۵- الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل

کبوتر تنها یک الگوریتم مبارزه با اسپم نیست، هدفش برای بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت کاربران و جستجوی محلی هست. به این صورت که نتایج رو بر اساس مکان زندگی فرد جستجو کننده بهش نشون می ده.

این الگوریتم به کاربران کمک می کنه بهتر به اهداف خودشون برسن حتی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بومی، مطلب و هدف مورد نظر را به کاربر نشون می ده.

هدف الگوریتم کبوترچیست؟

هدف این الگوریتم اینه که اولین نتایج جستجوی گوگل، نزدیک ترین مکان به محل زندگی شخص جستجو کننده باشه.

الگوریتم کبوتر به عنوان بهبودی در توانایی گوگل برای محاسبه فاصله و محل کسب و کار هست. هر چه در سایت خودتون اطلاعات دقیق تری از موقعیت جغرافیایی خودتون قرار بدین (افرونه Google Map) شانس بیشتری پیدا می کنین تا در جستجوی محلی رتبه بهتری داشته باشین.

در واقع گوگل با این الگوریتم می تونه جزئیات رو بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی، به دقت بررسی کنه، و این همون قابلیتی است که موجب می شه موتور جستجو گوگل نیز از میان هزاران سایت ایندکس شده سایت های مرتبط و مطلوب رو براحتی پیدا کنه.

۶- الگوریتم پیج لایوت (طرح بندی)

پیج لایوت (طرح بندی) الگوریتم جدید گوگل

الگوریتم طرح بندی بندی گوگل ایجاد شده تا سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده ای همچون: پاپ آب، تبلیغات بین پست ها، تبلیغات فلشی که در کناره های سایتشون قرار می دن رو جریمه کنه.

اینچنین تبلیغات امروزه دیگه نه تنها حرفه ای نیست بلکه یکی از عواملی هست که باعث پنالتی شدن سایت توسط گوگل می شه و همچنین کاهش سرعت و انعطاف پذیری سایت، کاهش محبوبیت نزد گوگل، آزار مخاطب و کاهش بازدید کننده رو هم بهمراه داره.

هدف گوگل از الگوریتم طرح بندی (پیج لایوت) چیست؟

گوگل با زبون بی زبونی به مدیران سایت ها و وب مسترها هشدار داده که از تبلیغات بسیار زیاد در سایت شون اجتناب کنن.

گوگل می خواد تا مدیران سایت ها به محتوای سایت خودشون نسبت به تبلیغات بیشتر اهمیت بدن، پس باید کاری کنین که کاربران جذب محتوای شما بشن تا بجای اینکه تمام سایت را بگردن تا محتوای مورد نظرشون رو از سایت تون پیدا کنن؛ به دلیل اینکه سایت مورد نظر دارای تبلیغات بسیار زیادی است.

الگوریتم طرح بندی گوگل مثل الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن اونقدر وسیع نیست!

این الگوریتم گوگل در سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی ندارند هیچگونه تاثیری نداره پس خیالتون راحت باشه، چون بالاخره تبلیغات یک اصل در حوزه تجارت الکترونیک می باشد، گوگل اصلا چنین چیزی رو نمی خواد، هدف گوگل اینه که زمانی که کاربر وارد سایت شما می شه بدون هیچگونه تکان دادن اسکرول (scrolling) محتوای سایت را مشاهده کنه.

گوگل اعلام کرده از هر ۱۰۰ سایت، تنها ۱ سایت مورد جریمه الگوریتم طرح بندی قرار می گیره، پس به طراحی سایت بی اعتنایی نکنید.

توصیه های کاربردی

  • جایگاه های تبلیغات مخصوص و آزاردهنده و محدود داشته باشید.
  • اسلایدرها مورد هدف این الگوریتم نیست.

۷- الگوریتم Payday Loan

الگوریتم جدید گوگل PayDay Loan

الگوریتم جدید PayDay Loan گوگل اومده تا با سایت هایی که از کلمات کلیدی پرکاربرد بصورت اسپم وارد برای سایتشون استفاده می کنن مبارزه کنه.

با فراگیری الگوریتم های جدید گوگل می تونین شاهد چشمگیری در افزایش سئو سایت خود باشید.

الگوریتم PAYDAY LOAN گوگل چگونه کار می کند؟

این الگوریتم تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را به عنوان اسپم شناسایی می کنه، ابتدا سایت ها رو جریمه و سپس از فهرست نتایج جستجو گوگل حذف می کنه. الگوریتم PAYDAY LOAN گوگل شامل همه نتایج در همه کشورها و همه زبان ها می شود.

آقای Matt cutts مدیر بخش تحقیقات اسپم گوگل گفته: الگوریتم PayDay Loan گوگل فقط برای کاربران آمریکایی نیست و تمام جستجوهای جهانی گوگل رو شامل می شه.

سایتهایی که از تبلیغات پاپ آپ بخاطر کاری که انجام می دن استفاده می کنن خیلی زود توسط این الگوریتم و همچنین الگوریتم PAGE LAYOUT گوگل جریمه می شن. حواستون باشه!

الگوریتم PAYDAY LOAN گوگل یک الگوریتم ضد هرزنامه است.

۸- الگوریتم کافئین گوگل

کافئین الگوریتم جدید گوگل

گوگل با استفاده از الگوریتم کافئین بصورت مستمر در بستر وب در حال جستجوست و بدین شکل سایت های موجود در بستر وب را در کمترین زمان ایندکس می کنه.

همانطور که می دونین محتوا برای گوگل اهمیت زیادی داره، پس می شه گفت محتوا پادشاست و اینکه محتوا یه امر حیاتی در ارائه خدمات سئو سایت محسوب می شه.

گوگل در گذشته برای نشان دادن لیست نتایج از سیستم index استفاده می‎کرد؛ در حالی که امروزه بجای اون از الگوریتم کافئین استفاده می کنه. سیستم ایندکس گوگل به صفحات موجود در فهرست خود برای ایندکس رجوع می‎کنه، اما سیستم الگوریتم کافئین این فرآیند ایندکس رو به صورت Live انجام می ده.

نحوه عملکرد الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین گوگل از الگوریتم های جدید گوگل در هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خودش بروز رسانی می‎ کنه، و برای کاربران امکان جستجوی Live را با جستجوگر جدید گوگل فراهم می کنه.

میزان کارکرد کافئین به حدی هست که می شه در یک پایگاه داده، در حدود ۱۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعات را ذخیره و تا میزان ۱۰۰ هزار گیگابایت نیز اطلاعاتش رو هر روز اضافه کرد. نگهداری این حجم اطلاعات تنها از عهده کافئین ساخته هست، چرا که وجود ۶۲۵ هزار آیفون با بیشترین ظرفیت می تونه از این اطلاعات نگهداری کنه.

ویژگی جالب الگوریتم کافئین گوگل

۱- این الگوریتم را با الهام بخش از ذهن انسان ساختن، و به دلیل سرعت بالایی که داره به موتور جستجو این اجازه رو می‎ ده تا جستجوی معنایی را در مقیاس بزرگتری بر عهده بگیرد.

۲- سرعت بروزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین گوگل بسیار بالا است و در هر ثانیه هزاران صفحه بروزرسانی می شود که در نتیجه کاربران می توانند به جدیدترین نتایج خیلی سریع دسترسی داشته باشد.

۳- بدلیل سرعت بالای این الگوریتم باعث می شود تا جستجوی معنایی در عبارات، در مقیاس های بزرگتر سریعتر انجام شود که در نتیجه گوگل می تواند نتایج بهتر و بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

هدف گوگل از راه اندازی الگوریتم کافئین حمایت از محتوای سایت‏‎ می‎باشد.

۹- الگوریتم FRESHNESS گوگل

الگوریتم Freshness یا همان الگوریتم سبز گوگل یکی دیگه از الگوریتم های جدید گوگل به معنی الگوریتم تغییر دهنده رتبه هست که بسیار کم در موردش صحبت شده و میشه گفت تا حدودی هم مظلوم واقع شده. هدف این الگوریتم تاکید بر بروزرسانی سایت با تولید محتوای جدیده.

الگوریتم FRESHNESS گوگل چیست؟

الگوریتم Freshness گوگل در سال ۲۰۱۰ توسط غول جستجوی دنیا طراحی و راه اندازی گردید. نام اصلی این الگوریتم fresher results به معنی الگوریتم تغییر دهنده رتبه(رنکینگ) هست؛ جالبه بدونین این نام از نام رسمی وبلاگ جستجو های داخلی گوگل گرفته شد.

روند کار الگوریتم FRESHNESS گوگل

این الگوریتم گوگل با دریافت فیدبک از الگوریتم کافئین گوگل (همانطور که می دانید کافئین گوگل علاوه بر امکان جستجوی زنده به کاربران، در هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود بروز رسانی می‌کند) نتایج جستجو را رتبه‌بندی می کنه. اولین بروزرسانی الگوریتم Freshness در ۳ نوامبر ۲۰۱۱ بود که تقریبا ۳۵% از جستجوها از طریق گوگل تحت تاثیر قرار گرفتن و این شوک غیرمنتظره ای به مدیران سایت ها و وبمسترها بود. این بروزرسانی مدیران سایت ها را بر آن داشت تا بیشتر بر روی تولید محتوا و بازریابی محتوا تمرکز کنند.

هدف گوگل از انتشار و بروزرسانی الگوریتم FRESHNESS

هدف اصلی کمپانی گوگل از بروز رسانی این الگوریتم، تاکید بر بروزرسانی سایت با تولید محتوای جدید (غیر کپی) است. بخصوص محتواهایی که مربوط می شن به اخبار و رویدادهای جدید (بروز – خبر داغ)، اخبار مربوط به افراد مشهود(بازیگران، فوتبالیست، خوانندگان و… در هر صنعت)، اخبار مربوط به سیاست کشور و مسائلی از این دست قبیل.

با توجه به اینکه هدف گوگل از این همه تغییرات و بروزرسانی و الگوریتم های جدید اینه که کاربران بیشتر به نتایج دلخواه خود از طریق جستجو در گوگل نزدیک باشن؛ دلیل گوگل برای محوریت سایت ها جهت نشر اینگونه محتواها اینه که چون اصولاً افراد علاقه دارن که در مورد هر چیزی آخرین اطلاعات را در مورد اون موضوع جستجو شده خودشون دریافت کنن.

صادقانه بخوایم بگین… بله واقعاً گوگل درست فکر می کنه و حق هم داره. برای مثال زمانیکه شخصی الگوریتم جدید گوگل را جستجو می کنه علاقه داره که لیست آخرین اخبار و جدیدترین الگوریتم های گوگل بهش نشون داده بشه.

کاربرد الگوریتم FRESHNESS گوگل در مسائل روز خبری دنیا

زمان انتخابات را در نظر بگیرید. همگان خواستار مطلع شدن از جدیدترین اخبار، حاشیه ها و آمار آراء هستند. بنابراین زمانیکه آخرین نتایج شمارش آراء در گوگل سرچ می شه گوگل جدیدترین اخبار مربوط به آمار را به کاربر نشون می ده. نتیجه اینکه سایت هایی که با فاصله زمانی بسیار اندکی نسبت به رقبا نتایج را بروز رسانی می کنن شانس بیشتری دارن که سایتشون در رتبه بالاتر از سایت رقبا در معرض دید کاربران بهنگام جستجو قرار بگیره. کاربرد دیگر این مثال رو می شه در زمینه اعلام برندگان یک مسابقه مثل فوتبال دونست.

الگوریتم FRESHNESS بر روی نتایج جستجو گوگل تاثیر میزاره.

الگوریتم Freshness باعث می شه که نتایج جستجوهای گوگل دقیق تر، بهتر و منطقی تر بشن. در پایان همه اینها اگر مطابق با قوانین الگوریتم Freshness گوگل پیشروی کنین قطعاً شاهد رشد بسزایی در سئو سایت خودتون خواهید بود.

چه بسا که تیم سئو کلید موفقیت در تمامی پروژه های سئو سایت خود از این قوانین پیروی می کنه، نمونه کارهای سئو و قراردادهای سئو سایت ما گواهی این امر است.

در الگوریتم Freshness گوگل، به تولید کننده های محتوای جدید و یونیک و همچنین فراهم کننده های اخبار تازه و مرتبط با موضوع سایت، پاداش داده می شد. پس تا می تونین خیلی سبز و به روز باشین.

۱۰- الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شده؛ و زین پس فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و تقلبی از دور رتبه بندی در سرچ نتایج جستجو گوگل خارج می شن.

عوامل موثر در الگوریتم گورخر از الگوریتم های جدید گوگل

  • طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا)
  • قابلیت وجود بارکد برای تمامی کالاهای فروشگاه
  • وجود کوپن تخفیف جهت تشویق برای خرید بیشتر
  • قابلیت مقایسه کالا با یکدیگر و حتی در سایتهای دیگر
  • آسان بودن مراحل و روال خرید
  • وجود قیمت روی کالاها
  • درج آدرس معتبر فروشگاه

هدف اصلی الگوریتم گورخر گوگل

حذف سایتهای تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت از فضای وب می باشد.

با همه تفاصیری که تا بدینجا در خصوص این الگوریتم عرض شد، وظیفش زیر نظر گرفتن فروشگاه های اینترنتی و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است. هنوز مشخص نیست که الگوریتم گورخر گوگل چگونه صاحبان فروشگاه های اینترنتی را شناسایی می کند.

نکات مهم قابل رعایت برای صاحبات تجارت الکترونیک

  1. قابلیت حذف و اضافه کردن محصول به سبد خرید وجود داشته باشد.
  2. برای هر یک از محصول توضیحات و عکس های واقعی قرار دهید.
  3. محتویات سبد خرید براحتی قابل مشاهده و دسترسی باشد.
  4. سایت از لحاظ کدنویسی بدون مشکل و کمترین خطا باشد.
  5. سرعت بارگذاری سایت بالا باشد.
  6. امکان محاسبه هزینه حمل و نقل وجود داشته باشد.
  7. امکان به تعویق انداختن خرید برای خریداران وجود داشته باشد.
  8. امکان پیگیری سفارشات در سایت وجود داشته باشد.
  9. امکان بازگشت محصول در صورت عدم رضایت خریدار وجود داشته باشد.
  10. امکان پشتیبانی قوی از محصولات وجود داشته باشد.
  11. امکان پشتیبانی آنلاین که بسیار موثر است وجود داشته باشد.
  12. امکان پرداخت در محل و پرداخت آنلاین به آسانی وجود داشته باشد.


ثبت سفارش خرید در پنل خریداران و عدم پرداختش هم می توانه گوگل رو در بی کیفیت دانستن تجارت و کسب و کار شما مجاب کنه.

بنابراین باید تدابیری رو بیندیشین تا جزو فروشگاه های مورد اعتماد گوگل قرار بگیری، که این به تعداد بالای خرید در ازای ثبت سفارش و ورودی کاربران در سایت بستگی داره.

۱۱- الگوریتم MOBILEGEDDON گوگل

کمپانی گوگل در راستای تلاش بیشتر خود برای کاربرپسند بودن سایت و همچنین تقویت استفاده از ابزارهایی همچون موبایل و تبلت، یکی دیگه از الگوریتم های جدید خودش رو با نام Mobile Friendly معرفی کرد.

لقب الگوریتم MOBILEGEDDON از آرماگدون گرفته شده

گفته ها حاکی از آن است که تا پایان سال ۲۰۲۰ سایت هایی که با نمایشگرهای مختلفی چون موبایل و تبلت سازگار نیستند، یا به اصطلاح ریسپانسیو نیستند از نتایج جستجو حذف می شن.

یعنی اگر سایت شما با کلمه X در صفحه اول رتبه دوم قرار داشت و تا پایان مهلت تعیین شده، سایت تون را برای نمایشگرهای مختلف ریسپانسیو نکنی، اونوقت سایت تون با سرچ کلمه X در نتایج گوگل افت می کنه که این حتی ممکنه حتی تا صفحه ۳ گوگل هم نزول باشه؛ در نتیجه این به شدت بر روی کسب و کار و درآمد شما تاثیر منفی می زاره.

آموزش ریسپانسیو کردن سایت های وردپرسی در دوره رایگان آموزش سئو موجوده می تونین مشاهده کنین.

بنابراین یا در صدد طراحی سایت جدید مناسب با تبلت و موبایل باشین، یا هم اکنون آستین ها را بالا بزنین و قالب سایت خودتون رو ریسپانسیو کنین. جهت تست اینکه سایت شما بخوبی در نمایشگرهای مختلفی که گوگل در الگوریتم موبایل گدون خود به اونها متذکر شده، نمایش داده می شه یا خیر؟ می تونین اینجا کلیک کنین.

قوانین الگوریتم MOBILEGEDDON گوگل

  • طراحی سایت ریسپانسیو یا همان واکنشگرا
  • عدم استفاده از فلش در سایت
  • استفاده از فونت متن مناسب بدون نیاز به بزرگ نمایی و قابل خوندن در موبایل و تبلت
  • قرارگیری منوها و لینکها در فاصله ای مناسب که براحتی قابل روئیت، انتخاب و کلیک باشن.
  • ابعاد مناسب و استاندارد طراحی قالب سایت جهت سهولت نمایش در موبایل و تبلت ها بدون نیاز به بزرگنمایی

نکته بسیار مهم در باب الگوریتم MOBILEGEDDON گوگل

برخی از مدیران و طراحان سایت به این دلیل که نمی خوان قالب سایت خودشون رو به قالب واکنشگرا تبدیل کنن، اقدام به طراحی و راه اندازی نسخه موبایل سایتشون می کنن. در استفاده از نسخه موبایلی سایت باید بسیار دقت کنین، چون این می تونه مشکلاتی برای شما همراه داشته باشه؛ مثل مشکل Duplicate Content یا همان کپی محتوا که از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت هست.

تحت هیچ شرایطی از نسخه موبایل بجای قالب ریسپانسیو یا همون واکنشگرا برای سایت خودتون استفاده نکنین.

۱۲- الگوریتم مدیک گوگل

الگوریتم مدیک

الگوریتم مدیک گوگل در واقع می شه یه جورایی گفت جزو الگوریتم های جدید گوگل است که تنها بر روی سایت هایی با موضوع سلامتی و تندرستی تاثیر خود را می گذارد که از  ۱ اوت سال ۲۰۱۸ شروع بکار کرد. تجربه نشون داده که این همه الگوریتم و بروزرسانی های گوگل، فیلترهایی هستند برای تمامی وبسایتهای جهان تا ابتدا بتوانند از این فیلترها عبور و پس از دریافت تاییدیه گوگل در معرض دید کاربران قرار گیرند.

الگوریتم مدیک یک الگوریتم جهانی

اهم تاثیرگذاری و تغییرات الگوریتم مدیک بر روی سایت های تخصصی پزشکی و سلامت همانند موارد زیر می باشد:

ناگفته نماند که این تغییرات تقریبا بطور هر چند محسوسی بر روی تمامی وبسایتها تاثیرگذاری داشته، اما فوکوس اصلی آن بر روی سایت هایی که در حوزه بهداشت و پزشکی هستند می باشد.

موارد مهمی که الگوریتم مدیک آنها را تحت پوشش خود می دهد.

  • سایت می بایست به گواهینامه SSL مجهز و فعال باشد.
  • ریسپانسیو بودن سایت و نمایش درست سایت در موبایل
  • ایجاد حس اعتماد در کاربران

اگر بدنبال سایتی برای دریافت گواهینامه SSL رایگان و مورد تایید گوگل هست مقاله ای در سایت مبنی بر معرفی ۴ سایت معتبر برای دریافت گواهینامه ssl رایگان منتشر کردیم و که حتما مطالعه نمائید.

به رضایت و راحتی کاربر بهنگام نمایش سایت در موبایل بسیار دقت کنین که برای کمک به این منظور می تونین به خود گوگل “تست ریسپانسیو بودن سایت در موبایل” مراجعه کنین و خطاها و موارد ذکر شده رو رفع کنین.

در پایان توصیه ای که در برخورد با الگوریتم مدیک گوگل می توان داشت و حتما در برخورد با این همه تغییر و تحول و آپدیت گوگل، محتوا نقش بسیار تعیین کننده ای می توند در رشد سئو سایت شما داشته باشد. البته محتوایی که با توجه به نیاز مخاطبان تولید و منتشر شود، طبق قاعده و اصول محتوانویسی، رعایت استاندارد و تکنیک های سئو، عناوین جذاب و کاربرپسند و پرسرچ در گوگل، یک محتوای جامع و هدفمند، استفاده از عناصر بصری

برای گرفتن نتایج هر چه بهتر در این زمینه و جلوگیری از پنالتی شدن توسط گوگل پیشنهاد می شود آموزش سئو حرفه ای محمد مرادی را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

لیست کامل الگوریتم های گوگل

الگوریتم رنگ برین الگوریتم پاندا الگوریتم پنگوئن الگوریتم کبوتر الگوریتم مرغ مگس خوار الگوریتم گورخر الگوریتم موش کور الگوریتم کافئین

چرا گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد؟

گوگل وظیفه دارد بهترین پاسخ ها را به کاربران خود ارائه دهد. به همین دلیل است که دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهند تا مدیران سایتها را به ایجاد تجربیات و محتوای بهتر سوق دهند. اگر به نظر می رسد سایت شما تحت تأثیر قرار گرفته، اکنون زمان اعمال تغییرات است.

الگوریتم سئو گوگل چگونه کار می کند؟

الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحه استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص انجام سئو است. سئو در واقع روشی است که به گوگل می گوید وب سایت یا صفحه وب مربوط به یک موضوع خاص است.

گوگل از چه الگوریتمی برای رتبه صفحات استفاده می کند؟

PageRank (PR) الگوریتمی است که جستجوی Google از آن برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجوی خود استفاده می کند. PageRank روشی برای سنجش میزان ارتباط صفحات وب سایت شماست.

4.7/5 - (7 امتیاز)

5 دیدگاه برای “الگوریتم جدید گوگل

  1. بنظر من الگوریتم های گوگل یجورایی خودشون آموزش سئو هستن برای هر مدیر سایتی

  2. واقعا باید یه منبع معتبر مثل سایت کلید موفقیت برای یادگیری علوم سئو داشت که اینطوری لیست تمام الگوریتم های گوگل رو معرفی می کنه یکجا
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *