افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به عنوان یک روش بازاریابی که قدمت زیادی هم دارد، با گسترش اینترنت به عنوان یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های دیجیتال مارکتینگ شناخته شد. همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) یک روش افزایش فروش کاملا مقرون به صرفه است و کسب و کارهای نوپا و سازمان های بزرگ از این مدل درآمد زیادی کسب کرده‌اند.

در این مطلب از سری مقالات کسب و کار به بررسی بیشتر این روش بازاریابی خواهیم پرداخت.

وقتی صحبت از مقرون به صرفه بودن می‌ شود، یعنی سود خوب در ازای هزینه کم. در افیلیت مارکتینگ، صاحب کسب و کار با تکیه بر درگاه جذب بازاریاب محصولاتش را به خریداران معرفی ‌می‌کند. بازاریاب‌ها هم می‌ توانند به عنوان یک منبع درآمد از افیلیت مارکتینگ درآمد بالایی کسب کنند.

سه گروه، چرخه افیلیت مارکتینگ را کامل می‌ کنند:

۱- فروشنده

کسب و کاری که تصمیم می‌ گیرد با روش همکاری در فروش سود خود را افزایش دهد، ابتدا شروع به جذب بازاریاب می‌ کند. بهتر است بازاریاب در زمینه محصول تخصص داشته باشد (بازاریاب حرفه ای و فوت و فن های بازاریابی) تا بازدهی بالاتری کسب کند. پس از جذب، نوبت به فعالیت و تبلیغات بازاریاب است و اینجا فروشنده دیگر نقشی در بازاریابی ندارد و تنها با مشاوره سعی می‌ کند بهره‌ وری بازاریاب را افزایش دهد.

چرخه افیلیت مارکتینگ

۲- بازاریاب

تمام فعالیت بازاریاب معطوف به دیده شدن لینک بازاریابی او و کلیک بر روی آن است که مشتری را به وبسایت فروشنده هدایت می‌ کند. که این کار از طریق شبکه‌‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام که برای مدیریت پیج جهت افیلیت مارکتینگ محصولات نیاز به یک ادمین پیج اینستاگرام حرفه ای دارید، یا به صورت حضوری با افرادی که در طول روز سر و کار دارند انجام می‌ شود. برای کسب نتیجه بهتر، بازاریاب می‌ تواند به طور تخصصی مزایای کالا یا خدمات را برای مشتریان شرح دهد تا در جذب نظر مشتری تاثیر بیشتری داشه باشد و در نتیجه درآمد خودش نیز بیشتر شود.

۳- خریدار

گاهی اوقات مشتری با آگاهی از نیازش به دنبال محصولی می‌ گردد و گاهی نیز بازاریاب در وی احساس نیاز را شکل می‌ دهد. مشتری در صورتی که متقاعد شود محصول برطرف کننده نیازش است، از درگاه اختصاصی بازاریاب استفاده میکند و با خرید محصول مثل خرید پکیج سئو خودآموز سئو این زنجیره را تکمیل می‌ کند. بدین ترتیب هم کسب و کار محصولش را فروخته، هم بازاریاب پورسانت خود را دریافت کرده (تکنیک های افزایش فروش و بازاریابی) و مشتری محصولی که دنبالش بود را پیدا کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *